افتتاح دانشکده پزشکی  علوم پزشکی مراغه
افتتاح دانشکده پزشکی  علوم پزشکی مراغه

[ad_1] همزمان با هفته دولت دانشکده پزشکی، علوم پزشکی در‌ مراغه افتتاح شد . به گزارش قلم پرس،از مراغه، علی علیزاده نماینده مردم مراغه و عجب شیر در مجلس شورای  اسلامی صبح امروز در آیین افتتاح ساختمان دانشکده پزشکی مراغه اظهار کرد: پس از صدور موافقت اصولی وزارت بهداشت با تخصیص رشته دکترای پزشکی به دانشکده […]

[ad_1]


همزمان با هفته دولت دانشکده پزشکی، علوم پزشکی در‌ مراغه افتتاح شد .

به گزارش قلم پرس،از مراغه، علی علیزاده نماینده مردم مراغه و عجب شیر در مجلس شورای  اسلامی صبح امروز در آیین افتتاح ساختمان دانشکده پزشکی مراغه اظهار کرد: پس از صدور موافقت اصولی وزارت بهداشت با تخصیص رشته دکترای پزشکی به دانشکده علوم پزشکی مراغه ساختمان این دانشکده افتتاح شد.

وی افزود: با استقرار دانشکده پزشکی تعداد تخت‌های بیمارستانی در این شهرستان نیز افزایش می‌یابد.

علیزاده با بیان اینکه مراغه دومین قطب درمان در جنوب استان آذربایجان شرقی است، گفت: بخشی از شهرستان‌های جنوب آذربایجان شرقی و غربی خدمات درمانی خود را از مراغه دریافت می‌کنند.

نماینده مراغه در مجلس با گرامیداشت یاد و خاطره شهدای دولت گفت: رجایی و باهنر با خون خود ریشه‌های انقلاب را آبیاری کرده‌اند.

امام جمعه مراغه نیز در این مراسم گفت: توسعه آموزش پزشکی با سلامت مردم رابطه مستقیم دارد.

حجت الاسلام والمسلمین محمدتقی پورمحمدی افزود: مراغه در قرن هفتم و هشتم از مراکز مهم آموزش علم در زمینه‌های مختلف بود و با ایجاد دانشکده پزشکی و توسعه زیرساخت‌های علمی این شهرستان می‌رود به جایگاه علمی خود دست یابد.

وی اضافه کرد: با توسعه زیرساخت‌ها مراغه در زمان حاضر قطب درمان در جنوب استان آذربایجان شرقی است.

رئیس دانشکده علوم پزشکی مراغه همچنین در این مراسم گفت: با افتتاح ساختمان دانشکده پزشکی از بهمن امسال ۲۰ نفر دانشجو در رشته پزشکی عمومی پذیرش خواهد شد.

ارجمند افزود: علاوه بر رشته پزشکی از مهر امسال در رشته های بیوتکنولوژی در مقطع کارشناسی ارشد دانشجو پذیرش خواهد شد.

هم اکنون در دانشکده علوم پزشکی مراغه ۹۰۰ نفر دانشجو در ۱۱ رشته تحصیل می‌کنند.

انتهای پیام/


[ad_2]