افتتاح خانه پدری علامه امینی در روستای سردهای سراب
افتتاح خانه پدری علامه امینی در روستای سردهای سراب

مدیرکل میراث فرهنگی و گردشگری آذربایجان شرقی گفت: خانه پدری علامه امینی بر اساس عکس های دریافتی از خانواده این عالم بزرگوار به همان شکل اولیه و تاریخی خود در ۷۵۰ مترمربع عرصه و ۲۵۰ مترمربع زیربنا با ۴ میلیارد تومان اعتبار بازسازی و تلاش شده کمترین تغییری در آن ایجاد نشود. به گزارش قلم […]



مدیرکل میراث فرهنگی و گردشگری آذربایجان شرقی گفت: خانه پدری علامه امینی بر اساس عکس های دریافتی از خانواده این عالم بزرگوار به همان شکل اولیه و تاریخی خود در ۷۵۰ مترمربع عرصه و ۲۵۰ مترمربع زیربنا با ۴ میلیارد تومان اعتبار بازسازی و تلاش شده کمترین تغییری در آن ایجاد نشود.

به گزارش قلم پرس،از سراب، احمد حمزه‌زاده پیش از ظهر امروز در آیین افتتاح خانه پدری علامه امینی در روستای سردهای سراب اظهار داشت: این خانه در سال ۸۸ در حالی توسط اداره کل میراث فرهنگی آذربایجان شرقی تحویل گرفته شد که بنای آن به صورت تقریبا کامل تخریب شده و از بین رفته بود.

وی ادامه داد: خانه پدری علامه امینی بر اساس عکس های دریافتی از خانواده این عالم بزرگوار به همان شکل اولیه و تاریخی خود در ۷۵۰ مترمربع عرصه و ۲۵۰ مترمربع زیربنا با ۴ میلیارد تومان اعتبار بازسازی و تلاش شده کمترین تغییری در آن ایجاد نشود.

مدیرکل میراث فرهنگی و گردشگری آذربایجان شرقی خاطر نشان شد: در کنار مرمت آثار تاریخی و گردشگری، بازسازی اماکن و بناهای مربوط به شخصیت ها و چهره های مهم را نیز به عنوان یکی از وظایف و ماموریت های خود پیگیری می کنیم و بازسازی خانه پدری علامه امینی در روستای سردهای سراب نیز در همین راستا صورت گرفته است.

انتهای پیام/ ۶۰۰۳۶