اعلام میزان بهره‌وری و رشد اقتصادی کشور  / در حوزه نفت و گاز رکورد زدیم
اعلام میزان بهره‌وری و رشد اقتصادی کشور  / در حوزه نفت و گاز رکورد زدیم

[ad_1] رئیس سازمان ملی بهره‌وری ایران، مزیت‌های نسبی استان‌ها را عمده‌ترین عامل تحقق بهره‌وری ذکر کرد و گفت: در دو سال اخیر رشد اقتصادی کشور چهار درصد و رشد بهره‌وری ۲.۷ درصد رشد داشته و در حوزه نفت و گاز نیز رکورد زدیم، اما برای جبران عقب‌ماندگی‌های دهه ۱۳۹۰ این روند باید حداقل چهار سال […]

[ad_1]


رئیس سازمان ملی بهره‌وری ایران، مزیت‌های نسبی استان‌ها را عمده‌ترین عامل تحقق بهره‌وری ذکر کرد و گفت: در دو سال اخیر رشد اقتصادی کشور چهار درصد و رشد بهره‌وری ۲.۷ درصد رشد داشته و در حوزه نفت و گاز نیز رکورد زدیم، اما برای جبران عقب‌ماندگی‌های دهه ۱۳۹۰ این روند باید حداقل چهار سال ادامه داشته باشد.

به گزارش قلم پرس،از تبریز،  سیدسامان پیشوایی ظهر امروز در جلسه شورای اداری استان آذربایجان‌شرقی رشد اقتصادی را راهبردی‌ترین مسأله کشور دانست و اظهار کرد: در دهه ۱۳۹۰ سال‌های تلخی را تجربه کردیم و در طول برنامه ششم توسعه تنها یک درصد از رشد اقتصادی هشت درصدی محقق شد.

سیدسامان پیشوایی افزود: در حوزه رشد اشتغال نیز تکلیف برنامه ۳.۹ درصد بود که ۰.۸ درصد آن و در حوزه بهره‌وری هم از ۲.۸ درصد هدف‌گذاری شده تنها ۰.۴ درصد آن محقق شد.

وی، مزیت‌های نسبی استان‌ها را عمده‌ترین عامل تحقق بهره‌وری ذکر کرد و متذکر شد: در دو سال اخیر رشد اقتصادی کشور چهار درصد و رشد بهره‌وری ۲.۷ درصد رشد داشته و در حوزه نفت و گاز نیز رکورد زدیم، اما برای جبران عقب‌ماندگی‌های دهه ۱۳۹۰ این روند باید حداقل چهار سال ادامه داشته باشد.

پیشوایی با بیان اینکه یکی از مشکلات کشور، عدم اختصاص  بودجه برای افزایش بهره‌وری است، افزود: نقش عمده حکمرانی در حوزه بهره‌وری، به صرفه کردن بهره‌وری است و بهبود آن به تنهایی از عهده دولت بر نمی‌آید.

وی ادامه داد: ساختار بهر‌وری ما معیوب است و اگر متحول نشود، تحقق توسعه دشوار می‌شود؛ ما در آموزش، تخصص و‌ مهارت نیروی کار مشکل داریم و سلامت نظام اداری هم برای ما غیرقابل چشم‌پوشی است.

پایان پیام/س


[ad_2]