اعطای نشان از رییس جمهوری به اعضای تیم مذاکرات و خانواده شهدای هسته‌ای
اعطای نشان از رییس جمهوری به اعضای تیم مذاکرات و خانواده شهدای هسته‌ای

رییس‌ جمهوری با اهدای نشان‌های درجه یک لیاقت و درجه سه خدمت و نیز لوح زرین سپاس از اعضای تیم مذاکره کننده هسته‌ای کشورمان در بخش‌های دیپلماتیک، فنی و حقوقی و نیز خانواده شهدای هسته‌ای تجلیل کرد. به گزارش قلم پرس به نقل از پایگاه اطلاع رسانی ریاست جمهوری، حجت‌الاسلام والمسلمین دکتر حسن روحانی صبح  […]

رییس‌ جمهوری با اهدای نشان‌های درجه یک لیاقت و درجه سه خدمت و نیز لوح زرین سپاس از اعضای تیم مذاکره کننده هسته‌ای کشورمان در بخش‌های دیپلماتیک، فنی و حقوقی و نیز خانواده شهدای هسته‌ای تجلیل کرد.

به گزارش قلم پرس به نقل از پایگاه اطلاع رسانی ریاست جمهوری، حجت‌الاسلام والمسلمین دکتر حسن روحانی صبح  دوشنبه در مراسم تجلیل از خانواده شهدای هسته‌ای و افتخار آفرینان برجام، به ۲۸ نفر از اعضای تیم مذاکره کننده هسته‌ای کشورمان و نیز خانواده معظم شهدای هسته‌ای نشان‌های لیاقت، خدمت و لوح یادمان زرین اهدا کرد.

رییس‌ جمهوری در این مراسم به دکتر محمدجواد ظریف وزیر امور خارجه کشورمان نشان درجه یک لیاقت و مدیریت به دکتر علی اکبر صالحی رییس سازمان انرژی اتمی نشان درجه یک شجاعت، به سردار دهقان وزیر دفاع و امور پشتیبانی نشان درجه یک شجاعت و به سایر اعضای تیم مذاکره کننده هسته‌ای در بخش‌های دیپلماتیک، حقوقی و فنی نشان‌های درجه دو لیاقت، درجه سه خدمت و لوح زرین سپاس اهدا کرد.

دکتر روحانی همچنین به همسران شهدای هسته‌ای کشورمان دکتر مسعود علی‌محمدی، دکتر مجید شهریاری، دکتر داریوش رضایی نژاد، دکتر مصطفی احمدی روشن و رضا قشقایی لوح یادمان زرین اهدا و از فداکاری و ایثارگری این شهیدان تجلیل کرد.

رییس دفتر رییس جمهوری نیز در این مراسم تاکید کرد: ملت ایران از زبان رهبر معظم انقلاب که مذاکره کنندگان هسته‌ای را فرزندان انقلاب، امین، غیور، شجاع و متدین برشمرد، خادمان خود را تکریم می‌کنند.

دکتر محمد نهاوندیان گفت: این مراسم تقدیر از اشخاص محدودی نیست بلکه تقدیر از نمادهای مقاومت ملتی است که شجاعانه در عرصه دیپلماسی و احقاق حقوق خود تجلی یافت.

وی در این مراسم که در سالن اجلاس سران برگزار شد، تصریح کرد: روزی که مردم پرچم تعامل سازنده را به کاروان تدبیر و امید سپردند، آن روز عزم کردند که در میدان مذاکره نیز همچون میدان صبر و مقاومت پیروز و سرافراز بیرون بیایند.

دکتر ظریف پس از دریافت نشان درجه یک لیاقت گفت: آنچه باعث شد تیم مذاکره کننده هسته‌ای بتواند این وظیفه را به انجام برساند هوشیاری و مقاومت ملت ایران بود که حربه تحریم را ناکارآمد کرد و قدرت‌های بزرگ جهان را به تکریم  واداشت.

وزیر خارجه افزود: این افتخار را مدیون شهدای انقلاب و شهدای هسته‌ای و پیام راستین انقلاب و یادگار واقعی امام راحل هستیم؛ امامی که به ما آموختند که خود را باور کنیم و در برابر قدرت‌های جهانی نه از مقاومت و نه از مذاکره بهراسیم.

ظریف اظهارداشت: معتقدم بزرگترین نشان افتخار از آن مردم بزرگ ایران است.