اعتصاب سراسری در تمامی شهرهای فلسطین در حمایت از غزه و قدس
اعتصاب سراسری در تمامی شهرهای فلسطین در حمایت از غزه و قدس

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، اعتصاب سراسری در شهرهای واقع در کرانه باختری و مناطق اشغالی ۱۹۴۸ از امروز صبح (سه‌شنبه) آغاز شده و فلسطینی‌ها در حمایت از قدس و غزه و محکومیت جنایات رژیم صهیونیستی دست از فعالیت و کار کشیده‌اند. به نوشته فلسطین الیوم، تمامی فعالیت‌های صنفی، تجاری، آموزشی (از جمله مؤسسه‌های […]

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، اعتصاب سراسری در شهرهای واقع در کرانه باختری و مناطق اشغالی ۱۹۴۸ از امروز صبح (سه‌شنبه) آغاز شده و فلسطینی‌ها در حمایت از قدس و غزه و محکومیت جنایات رژیم صهیونیستی دست از فعالیت و کار کشیده‌اند.

به نوشته فلسطین الیوم، تمامی فعالیت‌های صنفی، تجاری، آموزشی (از جمله مؤسسه‌های خصوصی و دولتی،) مدارس، دانشگاهها، بانک‌ها و وسائل نقلیه در این اعتصاب شرکت کرده‌اند. این کمپین با شعار «اعتصاب از بحر تا نهر» به دعوت رهبران گروههای مقاومت آغاز شده است.

روزنامه یدیعوت احارانوت نوشته است که پیش‌بینی می‌شود، با اعتصاب رانندگان اتوبوس‌ها، هرج و مرج بزرگی در مناطق اشغالی ۱۹۴۸ ایجاد شود. همچنین احتمال درگیری‌های شدید میان فلسطینی‌ها و نیروهای رژیم صهیونیستی در نقاط ایست و بازرسی در کرانه باختری و اراضی ۱۹۴۸ وجود دارد.

شورای وزیران تشکیلات خودگردان نیز تصمیم به مشارکت سازمان‌های دولتی به جز وزارت بهداشت و مؤسسات خدمات اورژانسی در این اعتصاب گرفته است.

کاربران فلسطینی در شبکه اجتماعی توئیتر نیز با بازنشر این فراخوان با هشتگ‌های «تضامنا_مع_غزه» و (Solidarity_With_Gaza) به معنای همبستگی با غزه، خواستار مشارکت حداکثری ساکنان کرانه باختری و اراضی اشغالی ۱۹۴۸ در این نافرمانی مدنی شدند.

اعتصاب سراسری امروز در فلسطین پس از چند دهه صورت می‌گیرد و از دهها سال پیش چنین اقدام وسیع و هماهنگی در فلسطین رخ نداده بود.

نیروهای رژیم صهیونیستی برای نهمین روز متوالی همچنان به تجاوزهای وحشیانه خود علیه نوار غزه ادامه می‌دهند و تأسیسات غیرنظامی را هدف قرار می‌دهند؛‌ طبق آخرین آمار ۲۱۲ نفر تاکنون در غزه به شهادت رسیده‌اند که ۶۱ تن از آن‌ها کودک هستند. ۱۴۰۰ تن نیز مجروح شده‌اند.

انتهای پیام/م