اطفاءآتش‌سوزی در بستر رودخانه ارس
اطفاءآتش‌سوزی در بستر رودخانه ارس

مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری استان آذربایجان‌شرقی از اطفاء آتش‌سوزی در بستر رودخانه ارس خبر داد. سیروس داودی مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری استان در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در تبریز  اظهار کرد: در پی اعلام وقوع آتش‌سوزی در عرصه‌های منابع ملی در بستر رودخانه ارس واقع در پلاک مارازاد شهرستان جلفا در بیست و […]



مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری استان آذربایجان‌شرقی از اطفاء آتش‌سوزی در بستر رودخانه ارس خبر داد.

سیروس داودی مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری استان در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در تبریز  اظهار کرد: در پی اعلام وقوع آتش‌سوزی در عرصه‌های منابع ملی در بستر رودخانه ارس واقع در پلاک مارازاد شهرستان جلفا در بیست و هشتم فروردین ضمن گشت و کنترل حفاظتی، بلافاصله نیرو‌های یگان حفاظت اداره منابع‌طبیعی شهرستان به محل وقوع حریق اعزام و اطفاء حریق شد.

وی با بیان اینکه پیشگیری و مدیریت اطفاء حریق در عرصه‌های منابع طبیعی نیاز به مشارکت همگانی دارد، گفت: مردم با  مشاهده کمترین دود یا آتش‌سوزی در عرصه‌های منابع طبیعی بلافاصله با ماموران یگان حفاظت منابع طبیعی تماس گرفته و با رعایت نکات ایمنی به عنوان همیار طبیعت در خاموش کردن آتش مشارکت کنند.

مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری استان آذربایجان‌شرقی، خاطرنشان کرد: از عموم هم استانی می‌خواهیم هنگام مراجعه به عرصه‌های منابع طبیعی ضمن رعایت نکات ایمنی و پرهیز از روشن کردن آتش، در صورت مشاهده هرگونه آتش‌سوزی فوراً مراتب را از طریق شماره تلفن ۱۵۰۴ به یگان حفاظت منابع طبیعی اطلاع دهند.

گزارش فارس حاکی است، از آنجایی که بعد از ظهرها وزش باد شدت یافته مردم در این زمان به هیچ عنوان آتش روشن نکنند و در صورتی که مجبور به روشن کردن آتش هستند حتماً با رعایت فاصله از درختان اطراف محل، آتش را از گیاهان علوفه‌ای خشک شده دور کرده و با اطمینان از خاموش شدن آتش، محل را ترک کنند.

طبق بررسی‌‌های به عمل آمده غالب حریق‌های حادث شده در جنگل‌ها و مراتع استان در خارج از ساعات کاری اداری و روزهای پایانی هفته و ایام تعطیلات اتفاق می‌افتد، از این‌رو دامداران، کشاورزان، گردشگران و تمام کسانی که در محیط‌های طبیعی برای تفریح حضور دارند از روشن کردن آتش در طبیعت به‌خصوص مناطق حساس جنگلی و مرتعی جدا خودداری کنند.

انتهای پیام/س