اصناف و بازاریان میتوانند همچون گذشته در انتخاب اصلح الگو باشند
اصناف و بازاریان میتوانند همچون گذشته در انتخاب اصلح الگو باشند
ستاد كمیته اصناف استان آذربایجان شرقى حامیان آیت الله سید ابراهیم رئیسی، نامزد سیزدهمین دوره انتخابات ریاست جمهمورى با حضور رئیس ستاد مركزى پویش حامیان آیت الله رئیسی در استان و تنى چند از روَساى اتحادیه هاى صنفى و فعالان بازار تبریز و میهمانان مدعو آغاز به كار كرد.

به گزارش قلم پرس به نقل از روابط عمومى ستاد کمیته اصناف استان آذربایجان شرقی حامیان آیت الله سید ابراهیم رئیسی، آیین افتتاح ستاد کمیته اصناف و بازار استان با سخنرانى دکتر افشین واعظ غیاثى رئیس ستاد مرکزى پویش حامیان آیت الله سید ابراهیم رئیسی در استان آذربایجان شرقی در حضور تنى چند از روَساى اتحادیه هاى صنفى و فعالان بازار تبریز و میهمانان مدعو برگزار شد.
دکتر واعظ غیاثی رئیس ستاد مرکزى پویش حامیان آیت الله رئیسی در استان در آیین افتتاح در جمع فعالان صنوف مختلف بازار و سایر میهمانان، تبریز و بازاریان تبریز را در تمامى جریانات و اتفاقات اجتماعى و سیاسى شهر تبریز فعال و پویا دانست و گفت: اسم و اعتبار کلان شهر تبریز و بازار تبریز ، همیشه به جریانات اُبهت و اعتبار داده و بازار تبریز در تمامى موضوعات اجتماعى و سیاسى و فرهنگى که منافع مردم و کشور را در پى داشته در اولویت بوده و سردمدار جریانات بوده است.
استاد رشته IT دانشگاههای تهران، بازار تبریز را به عنوان بزرگترین بازار مسقف جهان و کسبه آن را در طول تاریخ نقش آفرین و در وسط میدان عمل عنوان کرد و افزود: این قشر پرتلاش هیچ وقت در مواقع حساس تاریخی کوتاهى نکرده و در تمامی مسائل بخصوص مسائل انقلاب و اسلام در صف اول پیشرو و فعال بوده اند.
واعظ غیاثى ادامه داد: اگر در حال حاضر عنوان ” تبریز شهر بدون گدا” در همه جاى کشور طنین انداز شده است، این افتخار در سایه تلاش و کوشش جانانه و عاشقانه بازار و بازاریان تبریز بوده است، هر چند در جامعه خیلى مشکلات و مسائل وجود دارد ولى بازار تبریز با اقدام به موقع و مناسب خود ثابت کرده است که در مواقع بحرانی و مشکلات، مى تواند گره گشا و حلال مشکلات باشد.
مخترع و استاد دانشگاههای تهران در ادامه سخنان خود در آیین افتتاح ستاد کمیته اصناف استان آذربایجان شرقى، جمعیت کشور را ١ درصد جمعیت جهان و منابع آن را ١٠ درصد منابع جهان ذکر کرد و افزود: با اتکاء به این آمار باید هر ایرانی ١٠ برابر جمعیت اروپا و آمریکا از ثروت برخوردار بوده و در رفاه و آسایش زندگی کند در حالیکه در اثر یک سری کوتاهى و خطا و سوء مدیریت بعضى مسئولین و مدیران ، معیشت و زندگى و کسب و کار مردم از وضعیت مناسبى برخوردار نیست.


وى گفت: در این ٨ سال گذشته عزت مردم خدشه دار شده و از هر ۴ سال به آمار مردم فقیر ١٠ درصد اضافه شده و اگر اوضاع با این منوال و با این شیب ادامه پیدا کند در سال ١۴٠۴ قطعا ٨٠ درصد مردم زیر خط فقر خواهد رفت که این روند به ضرر تمامى اقشار جامعه حتى به ضرر بازار و اصناف بازار خواهد بود.
رئیس ستاد مرکزى پویش حامیان آیت الله رئیسی در استان، اظهار داشت: در دو سال گذشته چندان برنامه اى چیدند که سرمایه هاى مردم را از بورس از طریق رانت هاى اطلاعاتى به ناحق برداشت کرده و خیلى از زندگى ها را از هم پاشاندند و امید مردم را نیز به ناامیدى تبدیل کردند.
واعظ غیاثى در وضعیت به وجود آمده نقش دشمنان نظام مقدس را و در رأس آنها آمریکا و انگلیس و شبکه BBC را کم ندانسته و گفت: همیشه سعى کرده اند با تبلیغات هاى منفى و تزریق یاَس و ناامیدى ، مردم را از صحنه و پاى صندوق رأى دور کنند ولى با همه مشکلات زیاد و فشارهاى اقتصادى باید سعى کنیم در این فرصت باقی مانده با روشنگرى ها و بیان حقایق، مردم را مجدداً به پاى صندوق هاى راى بکشانیم تا بتوانیم با حضورى پرشور و انتخاب اصلح، براى آینده خود بى تفاوت نبوده و ایفاءگر نقشى خوب و تاثیرگذار بر آینده کشور و وضعیت زندگی و فرزندان خود باشیم.
استاد دانشگاههای تهران به نظرات و تفکرات آیت الله رئیسی اشاره کرد و افزود: آیت الله رئیسی از اقتصاد فرمایشی و اقتصادى که در یک اتاق و در خفا تصمیم گیرى میشود مخالف است و نظرش این است که اقتصاد باید در دست بازار و بازاریان بوده و شفاف باشد و نباید اجازه داده شود یک گروهى خاص با نوسانات ارزى یک شبه ثروت کشور و بازار و مردم و تولید را غارت و نابود کنند.
وى گفت: عدم ثبات اقتصادى و فساد دو پدیده اى است که باید با آن مقابله شود که اگر در این مقطع حساس انقلاب این دو معضل حل نشود تبعات جبران ناپذیری خواهد داشت لذا باید به اصلاح و رفع فساد نگاهى ریشه اى کرد و بنابر این اگر دولت اصلاح شود فساد خود به خود قطع خواهد شد ، حال اولین قدم در این عرصه، حضور در پاى صندوق راٰى و انتخاب اصلح و فردی فسادستیز و گرفتن فرصت سوٰ استفاده از دشمن است.
واعظ عیاثى تاٰثیر عملکرد مدیران میانى را مهمتر از مدیران بالادستى دانسته و یادآور شد: اگر مدیران میانى متشکل از افرادى پاکدست و دلسوز به کشور باشند ، قطعا مشکلات حل شده و وضعیت زندگى معیشتى مردم درست خواهد شد.
رئیس ستاد مرکزى پویش حامیان آیت الله رئیسی در استان آذربایجان شرقى گفت: اصناف و بازاریان تبریز می توانند همچون گذشته و همیشه با نقش به موقع و فعال و موثر خود اهمیت انتخاب اصلح را بازگو کرده و در حصول به نتیجه مطلوب انتخابات، ایفاگر نقشى مطلوب در زندگی مردم باشند.
در پایان آیین افتتاح ستاد کمیته اصناف و بازاریان تبریز ، در حضور دکتر واعظ غیاثى، حجت الاسلام حاج آقا موسوى از اساتید دانشگاه تبریز، حجت الاسلام سید کاظم زعفرانچى، احکام دکتر سید افشین جواهرى بهتاش به عنوان مسئول کمیته اصناف استان، جواد حیدرى زاد قزلجه مسئول کمیته اصناف شهرستان تبریز ، محمد ملکى پرویزیان معاون کمیته شهرستان تبریز ، و احکام سایر فعالان ابلاغ شد.