اصلاح‌طلبان فعالانه در انتخابات مجلس و خبرگان شرکت می‌کنند
اصلاح‌طلبان فعالانه در انتخابات مجلس و خبرگان شرکت می‌کنند

رئیس شورای اصلاح‌طلبان استان آذربایجان‌شرقی گفت: اصلاح‌طلبان به صورت فعال در انتخابات پیش روی مجلس شورای اسلامی و خبرگان حضور خواهند داشت. به گزارش قلم پرس به نقل از خبرگزاری فارس ، شورای اصلاح‌طلبان استان آذربایجان‌شرقی با حضور نمایندگان شوراهای اصلاح‌طلبان در شهرستان‌های این استان در سالن اجتماعات خانه کارگر تبریز تشکیل جلسه داد. پرشور در […]

رئیس شورای اصلاح‌طلبان استان آذربایجان‌شرقی گفت: اصلاح‌طلبان به صورت فعال در انتخابات پیش روی مجلس شورای اسلامی و خبرگان حضور خواهند داشت.

به گزارش قلم پرس به نقل از خبرگزاری فارس ، شورای اصلاح‌طلبان استان آذربایجان‌شرقی با حضور نمایندگان شوراهای اصلاح‌طلبان در شهرستان‌های این استان در سالن اجتماعات خانه کارگر تبریز تشکیل جلسه داد.

پرشور در انتخابات شرکت خواهیم کرد

رئیس شورای اصلاح طلبان استان آذربایجان‌شرقی در آغاز این نشست با بیان اینکه اصلاح‌طلبان به صورت فعال در انتخابات پیش روی مجلس شورای اسلامی و خبرگان حضور خواهند داشت، گفت: شورای اصلاح‌طلبان استان به منظور تنویر افکار عمومی درباره معرفی کاندیداهای اصلاح‌طلبان در حوزه‌های انتخابیه این استان اعلام نظر خواهد کرد و در همین زمینه کمیته شهرستان‌های شورای اصلاح‌طلبان استان آذربایجان‌شرقی از مدتی قبل فعالیت خود را آغاز کرده و با دعوت از نمایندگان احزاب، نخبگان سیاسی و فعالان اصلاح‌طلب در قریب به اتفاق شهرستان‌های استان شورای اصلاح‌طلبان هر شهرستان و یا به صورت حوزه انتخابیه تشکیل داده است.

وی با اشاره به رد صلاحیت‌های صورت گرفته در ارتباط با کاندیداهای اصلاح‌طلبان گفت: ما بسیار امیدوار هستیم که شورای محترم نگهبان در اظهار نظر نهایی خود زمینه حضور کاندیداهای که در انتخابات پیش رو محروم شده‌اند را فراهم کند.

پورشریفی با اشاره به اهمیت انتخابات خبرگان رهبری و مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: هفتم اسفند ماه روز بسیار مهمی برای تعیین سرنوشت ملت برای آینده خود است و مردم استان آذربایجان‌شرقی همگام با سراسر کشور و به عنوان یک وظیفه دینی و ملی در انتخابات مجلس شورای اسلامی و مجلس خبرگان رهبری مشارکت پرشوری را خواهند داشت.

صادقی بناب نماینده شورای مرکزی اصلاح طلبان در شمال‌غرب کشور نیز در این نشست گفت: باید قبول کنیم کار سیاسی بدون دغدغه نبوده و فراز و نشیب‌های زیادی را با خود دارد.

وی گفت: مهمترین موضوعی که باید در این شرایط به وجود آمده برای انتخابات جست‌وجو کنیم این است که انتخابات را با کیفیت کنیم و به قطع یقین بدانیم دیدگاه‌های هر فردی با فرد دیگری در ابعاد مختلف فرق می‌کند چراکه خداوند هیچ انسانی را همانند یکدیگر خلق نکرده است.

وی با اشاره به نقش احزاب در طرح مسائل مختلف از جمله انتخابات گفت: متأسفانه احزاب در سال ۸۴ به دلایلی نتوانستند آن گونه که باید به وظایف خود عمل کنند و مردم نیز دچار سردرگمی شدند که من فکر می‌کنم انتخاب آنها ریشه در کم‌کاری احزاب داشت.

صادقی بناب با تأکید بر اینکه اصلاح‌طلبان باید سعه‌صدر خود را برای پیشبرد اهداف ملت بالا ببرند، گفت: ما باید از این شرایط به عنوان یک فرصت بزرگ استفاده کرده و با تقویت جایگاه احزاب و تشکل‌گرایی بستر را برای انتخاب افراد شایسته مورد وثوق اصلاح‌طلبان و حامیان دولت فراهم نماییم تا کشور بتواند راه توسعه خود را بدون هیچ مشکلی طی کند.

صادقی بناب با بیان اینکه در شرایط فعلی اصلاح‌طلبان در آزمون بزرگی قرار دارند گفت: اکنون دشمنان خارجی منتظر واکنش ما هستند تا ببینند که ما چگونه پای صندوق‌های رأی خواهیم آمد و اگر ما با انسجام لازم در انتخابات شرکت نکنیم از یک سو ابزار دست استکبار جهانی شده و از طرف دیگر عده‌ای در داخل آن را به مانند چماقی بر سر اصلاح‌طلبان خواهند کوبید.

وی با تأکید بر اینکه اصلاح‌طلبان در این دو انتخابات به طور فعال و با شور و نشاط شرکت خواهند کرد، اظهار داشت: ما با روشن‌بینی لازم مردم در ارتباط با انتخابات هفتم اسفند با تمام توان پای صندوق‌های رأی حاضر خواهیم شد.

صادقی بناب در ادامه بر استفاده از شیوه‌های درست اطلاع‌رسانی و تبلیغات تأکید کرد و گفت: با دست خودمان و شایعه‌سازی نباید فضا را نامطلوب کنیم.

وی در خاتمه با قدردانی از تلاش اعضای شورای اصلاح‌طلبان آذربایجان‌شرقی و شهرستان‌های استان گفت: ضمن عبرت‌گیری گذشته‌های تلخ را فراموش کرده و با جوان‌گرایی و جلوگیری از هر عامل تفرقه در کنار هم باشیم و روز به روز انسجام خود را بیشتر کنیم.

تلاش اصلاح‌طلبان امیدواری زیادی را فراهم کرده تا امکان مشارکت حداکثری در انتخابات پیش آید

کریم صادق‌زاده تبریزی دبیر شورای اصلاح‌طلبان آذربایجان‌شرقی نیز در این جلسه با اشاره به تشکیل شورای اصلاح‌طلبان استان گفت: خوشبختانه فعالیت شورای اصلاح‌طلبان استان با حضور احزاب قبلی، احزاب جدید، اعضای ستاد انتخاباتی تدبیر و امید و شورای راهبردی مدیران اصلاح‌طلب نویدبخش و امیدواری بسیاری را فراهم کرده است تا بتوانیم امکان مشارکت حداکثری را برای مردم فراهم نماییم.

دبیر اجرایی خانه کارگر آذربایجان‌شرقی افزود: شورای اصلاح‌طلبان آذربایجان‌شرقی در اثر مسیر تکاملی اصلاح‌طلبان ایجاد شده و جریان اصلاحات امروز به ویژه در دو سال اخیر و با اقداماتی که صورت گرفته وحدت، انسجام و چتر فراگیری را که مدنظر بود ایجاد کرده و ما نگرانی نداریم.

دبیر شورای اصلاح‌طلبان آذربایجان‌شرقی با اشاره به برخی رد صلاحیت‌ها گفت: لازم است در مورد رد صلاحیت‌ها رایزنی‌های لازم با شورای نگهبان انجام یابد.

وی گفت: حذف رقیب و تنها حضور یک جناح خاص، انتخابات را کمرنگ می‌کند چراکه انتخاب تنها از میان چهره‌های یک گروه خاص رقابت تلقی نمی‌شود.

در این جلسه همچنین هر یک از نمایندگان شوراهای اصلاح‌طلبان در شهرستان‌ها و حوزه‌های انتخابیه گزارشی از شور و حال انتخاباتی منطقه خود را ارائه کردند.