استقرار مرکز پشتیبانی سکوهای ناحیه ۲ پارس جنوبی در خلیج فارس
استقرار مرکز پشتیبانی سکوهای ناحیه ۲ پارس جنوبی در خلیج فارس

به گزارش شانا به نقل از شرکت نفت و گاز پارس، یحیی رشیدی در بازدید از بارج ۳۰۰۰ تنی سی‌پد گفت: با استقرار این بارج، به‌منظور رعایت دستورعمل‌های ایمنی ابلاغی از سوی مدیریت اچ‌اس‌ئی شرکت ملی نفت ایران، از شمار کارکنان مستقر روی سکوهای گازی پارس جنوبی کاسته می‌شود و ضمن تخلیه ظرفیت مازاد سکوی […]

به گزارش شانا به نقل از شرکت نفت و گاز پارس، یحیی رشیدی در بازدید از بارج ۳۰۰۰ تنی سی‌پد گفت: با استقرار این بارج، به‌منظور رعایت دستورعمل‌های ایمنی ابلاغی از سوی مدیریت اچ‌اس‌ئی شرکت ملی نفت ایران، از شمار کارکنان مستقر روی سکوهای گازی پارس جنوبی کاسته می‌شود و ضمن تخلیه ظرفیت مازاد سکوی SPQ1، ایمنی این سکو افزایش خواهد یافت.

وی برپایی این مرکز پشتیبانی را سبب افزایش قابلیت‌های عملیاتی و پشتیبانی از تولید ایمن و پایدار در پارس جنوبی دانست و افزود: کارکنان مستقر روی بارج پشتیبانی به‌منظور انجام فعالیت‌های تعمیراتی عازم سکوها شده و پس از پایان کار تعمیرات، به بارج باز می‌گردند.

معاون عملیات و پشتیبانی شرکت نفت و گاز پارس کاهش ریسک عملیاتی را از نتایج مهم استقرار بارج سی‌پد در پارس جنوبی برشمرد و گفت: با ساخت کارگاه‌های تعمیراتی روی بارج، رفت و آمد به خشکی به‌منظور ارسال قطعات یدکی و تعمیر قطعات کاهش می‌یابد و پشتیبانی از سکوهای ناحیه ۲ به شکل بهتری انجام خواهد شد.

رشیدی از حمایت‌های مدیرعامل این شرکت و شرکت ملی نفت ایران در برپایی مرکز پشتیبانی از سکوهای ناحیه ۲ پارس جنوبی قدردانی و اظهار امیدواری کرد استقرار این مرکز پشتیبانی نقش مؤثری در تداوم تولید ایمن‌تر از پارس جنوبی ایفا کند.

سپهدار عباس‌زاده، جانشین مدیر تولید و عملیات شرکت نفت و گاز پارس نیز با اشاره به افزایش شمار سکوهای تولیدی پارس جنوبی و ضرورت پشتیبانی از تولید ایمن و پایدار گاز گفت: با توجه به اینکه پشتیبانی تعمیراتی این سکوها از سوی سکوی مرکزی SPQ1 به تنهایی مقدور نبود، مطابق سند راهبری جامع تولید ایمن و پایدار سکوهای پارس جنوبی که به تائید شرکت ملی نفت ایران رسیده، سکوهای پارس جنوبی  به دو ناحیه تقسیم شده است.

به گفته وی، این بارج پشتیبانی از ۲۸ اسفندماه سال ۱۳۹۹ در موقعیت سکوهای ناحیه ۲ پارس جنوبی مستقر شده و هم‌اکنون کارگاه‌های تعمیراتی مورد نیاز درحال برپایی و راه‌اندازی هستند.

جانشین مدیر تولید و عملیات شرکت نفت و گاز پارس تصریح کرد: هم‌زمان با تجهیز کارگاه پیمانکاران تعمیراتی، امیدواریم بخش‌های مکمل این بارج و به‌ویژه ناوگان شناوری در اختیار قرار گیرد تا این مرکز را به‌طور کامل راه‌اندازی کنیم و پشتیبانی مناسب‌تری از تولید ایمن و پایدار سکوهای دریایی میدان پارس جنوبی و به‌طور مشخص سکوهای ناحیه ۲ در شرق میدان داشته باشیم.