استقبال مردم از حمل‌ونقل پاک و افزایش چشمگیر مسافران مترو
استقبال مردم از حمل‌ونقل پاک و افزایش چشمگیر مسافران مترو
مدیرعامل سازمان حمل ونقل ریلی شهرداری تبریز ضمن اعلام افزایش بیش از ۵۰ درصدی مسافران مترو در اسفند ماه سال ۱۴۰۱ نسبت به فروردین آن سال، از توجه ویژه شهروندان به استفاده از سیستم حمل‌ونقل ریلی خبر داد.

به گزارش قلم پرس، یعقوب وحیدکیا ضمن اشاره به نهادینه شدن فرهنگ متروسواری در تبریز افزود: براساس آمار مستخرج از واحد بهره‌برداری، در فروردین سال گذشته، تعداد مسافران مترو ۳۰۱ هزار نفر بودند. در حالی‌که در اسفندماه، این رقم به ۷۰۰ هزار نفر رسیده است؛ هر چند نباید از تأثیر افزایش مسافران به سبب تقارن با عید نوروز غافل بود ولی آمار ماهانه استفاده کنندگان از مترو، روند صعودی را نشان می‌دهد و این به آن معناست که اقبال مردم تبریز برای استفاده از مترو افزایش یافته است.

وحیدکیا با اشاره به تأثیر مترو در مدیریت زمان و صرفه‌جویی در انرژی با داشتن مولفه مهم حمل ونقل پاک و کاهش آلودگی اظهار کرد: خط یک مترو به اتمام رسیده و تلاش دارین تا با ساز و کارهای استاندارد در روزهای آتی، فاز سوم این خط را نیز همانند فاز اول و دوم به بهره‌برداری کامل برسانیم؛ قطعاً با فعالیت تمام‌وقت در فاز سوم، آمار استفاده کنندگان از مترو نیز افزایش خواهد یافت.

به گفته وی، در حال حاضر فاز اول و دوم خط یک حد فاصل میدان ائل گولی تا ایستگاه میدان کهن (سه‌راه امین) از ساعت ۰۶:۳۰ تا ۲۰:۳۰ و در فاز سوم حد فاصل سه‌راه امین تا شهرک نور لاله از ساعت ۱۰ صبح تا ۱۲ ظهر خدمات رسانی انجام می‌شود که در روزهای آتی این فاز نیز به صورت کامل در خدمت شهروندان خواهد بود.

انتهای پیام/