استفاده خانوارها از دستگاه های تصفیه آب در حقیقت اتلاف هزینه است
استفاده خانوارها از دستگاه های تصفیه آب در حقیقت اتلاف هزینه است

معاون سیاسی و امنیتی استاندار آذربایجان‌شرقی کیفیت آب شرب شهرهای استان را مطلوب توصیف کرد و گفت: استفاده از دستگاه‌های تصفیه آب به هیچ عنوان لازم نیست و توصیه نمی‌شود. به گزارش قلم پرس، رحیم شهرتی‌فر در نشست کارگروه سلامت و امنیت غذایی استان، با اشاره به بررسی های انجام شده در آزمایشگاه های معتبر […]

معاون سیاسی و امنیتی استاندار آذربایجان‌شرقی کیفیت آب شرب شهرهای استان را مطلوب توصیف کرد و گفت: استفاده از دستگاه‌های تصفیه آب به هیچ عنوان لازم نیست و توصیه نمی‌شود.

به گزارش قلم پرس، رحیم شهرتی‌فر در نشست کارگروه سلامت و امنیت غذایی استان، با اشاره به بررسی های انجام شده در آزمایشگاه های معتبر علوم پزشکی، آب منطقه ای و آب و فاضلاب آذربایجان شرقی بر روی آب شرب، افزود: بر این اساس هیچ گونه آلودگی و موارد میکروبی در آب شرب شهرهای استان مشاهده نشده و استفاده خانوارها از دستگاه های تصفیه آب در حقیقت اتلاف هزینه است.

وی، با اشاره به تبلیغات گسترده فروش دستگاه های تصفیه آب خانگی، اظهار داشت: مردم شهرهای آذربایجان شرقی از مطلوب بودن آب شرب اطمینان کامل داشته باشند و با آسودگی خاطر از این آب استفاده کنند.

شهرتی‌فر، وجود برخی املاح در آب شرب خانگی را طبیعی و در پاره ای از موارد لازمه سلامت بدن دانست و یادآور شد: این در حالی است که استفاده از دستگاه تصفیه آب تمامی املاح مفید و ضروری در آب را از بین می برد و شاید برای سلامتی افراد مضر نیز باشد.

وی بر بررسی و نظارت مستمر دستگاه های مربوطه به وضعیت سلامت آب شرب شهرها تاکید کرد و گفت: بر همین اساس کمیته ای متشکل از آب و فاضلاب، علوم پزشکی و استاندارد و تحقیقات صنعتی موظفند بررسی های لازم را انجام دهند.

شهرتی فر درباره وضعیت آب شرب روستاهای آذربایجان شرقی نیز گفت: بر اساس گزارش های موجود آب شرب این مناطق باید به دقت بررسی شود و اگر مشکلاتی در این زمینه وجود دارد باید در اسرع وقت حل و فصل شود.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی تبریز نیز در این جلسه با اشاره به سند تدبیر و توسعه بخش سلامت استان، گفت: در مرحله دوم این سند پوشش همگانی خدمات سلامت، مدیریت آسیب های جاده ای، گردشگری سلامت، ارتقای کیفیت زندگی و اثرات سلامتی دریاچه ارومیه از اهداف اصلی و محوری این سند است.

محمدحسین صومی از افزایش آمار مرگ و میر ناشی از تصادف در جاده‌های آذربایجان شرقی طی سه ماهه اول سالجاری نسبت به مدت مشابه پارسال خبر داد و این افزایش را بیش از ۲۵ درصد اعلام کرد.

وی اظهار داشت: برای کاهش آسیب های جاده ای و نیز تحقق سایر محورها و اهداف موضوع سند تدبیر و توسعه سلامت استان، همکاری و تعامل نزدیک تمام دستگاه های اجرایی لازم و ضروری است.