استعفا و محاکمه؛ حمله تند روزنامه صهیونیستی به بنیامین نتانیاهو
استعفا و محاکمه؛ حمله تند روزنامه صهیونیستی به بنیامین نتانیاهو

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، روزنامه صهیونیستی هاآرتص در یادداشتی، بنیامین نتانیاهو را به باد انتقاد گرفت و خواستار محاکمه علنی او شد و گفت، او باید به خانه‌اش برگردد.  این روزنامه با اشاره به چهار انتخابات پارلمانی طی دو سال گذشته و عدم توانایی احزاب شرکت‌کننده در تشکیل دولتی مستقر نوشت: «تا الان […]

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، روزنامه صهیونیستی هاآرتص در یادداشتی، بنیامین نتانیاهو را به باد انتقاد گرفت و خواستار محاکمه علنی او شد و گفت، او باید به خانه‌اش برگردد. 

این روزنامه با اشاره به چهار انتخابات پارلمانی طی دو سال گذشته و عدم توانایی احزاب شرکت‌کننده در تشکیل دولتی مستقر نوشت: «تا الان عادت کرده بودیم که بعد از هر نبرد انتخاباتی، کابینه تشکیل می‌شد. گاهی خوب گاهی کم‌کیفیت‌تر اما به هر حال تشکیل می‌شود. حالا ما بعد از چهار انتخابات بدون نتیجه قاطع قرار داریم و هر طرف آرزوی تشکیل دولت را دارد که ۶۱ نماینده کنست [پارلمان] از آن حمایت کند».

هاآرتص با بیان اینکه شخص بنیامین نتانیاهو مسبب همه مشکلات کنونی رژیم صهیونیستی است نوشت «عدم امکان تشکیل دولت با ثبات، نتیجه روشن نخست‌وزیری است که حزبش را گروگان گرفته و آن را برای اهداف شخصی خود استفاده می‌کند؛ برای کسب مصونیت و لغو محاکمه‌اش». 

این روزنامه با اشاره به روند قضایی برای محاکمه نتانیاهو نوشت که نظام قضایی رژیم صهیونیستی نیز در معرض نابودی است و توضیح داد «سال‌هاست که معتقد بودیم، نظام قضایی فوق‌العاده و مستقل و قدرتمندی داریم که می‌داند چطور از یک شهروند معمولی دفاع کند. یاد گرفته بودیم که دادگاه عالی آوازه جهانی دارد. اما الان بیبی (نتانیاهو) است که بعد از [آغاز] محاکمه‌اش، این نظام فوق‌العاده را با کمپین مستمر دروغ به کیسه بوکس تبدیل کرده. او تلاش کرد که نماینده عالی پلیس و دادستانی را نابود کند. حالا مشاور حقوقی و حتی قضات را. همه اینها در معرض حمله و تهدید هستند. اعتماد مردم دارد به اینها کم می‌شود». 

هاآرتص خواستار محاکمه نتانیاهو شد و نوشت، دو روز پیش مرحله ارائه مدارک در دادگاه نتانیاهو در خصوص اتهامات رشوه، کلاهبرداری و خیانت در امانت آغاز شد. اما او باید آشکارا به دلیل جرایم دیگری مثل انتخابات مکرر [چهار انتخابات در کمتر از دو سال]، نبود بودجه، نبود رشد [اقتصادی] و [افزایش] بیکاری محاکمه شود.

این روزنامه در پایان یادداشت تأکید کرد، «بیبی باید آشکارا محاکمه شود زیرا سبب از دست رفتن اعتماد مردم به نهادهای حکومتی شده. او مسبب وضعیتی است که در آن، دروغ بهتر از حقیقت شده است. تنها کاری که می‌تواند بکند، اعلام استعفاست. او حتی نباید خواب رئیس جمهوری را هم ببیند. خیلی ساده بگویم، او باید برگردد خانه‌اش».

انتهای پیام/ص