استاد شهریار قطعا یکی از ستاره های تابناک شعر فارسی است
استاد شهریار قطعا یکی از ستاره های تابناک شعر فارسی است
وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی گفت: استاد شهریار شاعر بزرگ آذربایجان یکی از ستون‌های وحدت ملی و ستاره تابناک شعر و ادب معاصر است.

به گزارش قلم پرس،از تبریز، محمدمهدی اسماعیلی در روز ملی شعر و ادب فارسی و بزرگداشت استاد شهریار در حاشیه بازدید از خانه موزه استاد شهریار در شهر تبریز در گفت و گو با خبرنگاران، جایگاه استاد شهریار را در پهنه بیکران شعر فارسی جایگاهی تابناک و ارزنده ارزیابی و اظهار کرد: اگر حوزه شعر فارسی معاصر چند ستاره تابناک داشته باشد، قطعا یکی از آن ها مرحوم استاد شهریار است.

وزیر فرهنگ افزود: استاد شهریار تنها به خاطر شعر نیست که در بین مردم ایران محبوب شده است، بلکه به واسطه اخلاص، محبت و مودتی که به اهل بیت (ع) داشت، یکی از ستون‌های وحدت ملی در آذربایجان و کشورمان است و ما از چند جهت به این شخصیت بزرگ احترام می‌گذاریم.

اسماعیلی در پاسخ به پرسشی درباره چگونگی پرورش و بازتولید شخصیت‌هایی مثل شهریار برای نسل‌های آینده مسئله تزکیه و پاکی قلب را مطرح کرد.

وی در عین حال تصریح کرد: شعر استاد شهریار بیشتر از اینکه اکتسابی باشد، نوعی بخشش خداوند به ایشان است و اینکه رحمت الهی بوده که به واسطه قلب پاک و زلال استاد، خداوند این حکمت‌ها را از دل و زبان ایشان جاری کرده است.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی ادامه داد: برای تربیت افرادی مثل استاد شهریار حتما تزکیه و تربیت بر کار آموزشی مقدم است. اول باید آن دل های پاک و زلال پیدا بشود تا بعدها شهریارها بشود از آن پدید بیاید.

انتهای پیام/