از عوارض بهره‌مندی از ایستگاه مترو تا حق ویو پارک
از عوارض بهره‌مندی از ایستگاه مترو تا حق ویو پارک

شهردار تبریز گفت: عدم اجرای صحیح قوانین شهری و یا نواقص قانونی یکی از مهم‌ترین موضوعات شهرداری‌ها است. به گزارش قلم پرس به نقل از خبرگزاری فارس، ایرج شهین باهر در هفدهمین نشست مشترک قضات دیوان عدالت اداری و مدیران حقوقی شهرداری‌های کلانشهرها اظهارکرد: حوزه حقوقی در شهرداری‌ها یکی از مهم‌ترین حوزه‌های کاری است که […]

شهردار تبریز گفت: عدم اجرای صحیح قوانین شهری و یا نواقص قانونی یکی از مهم‌ترین موضوعات شهرداری‌ها است.

به گزارش قلم پرس به نقل از خبرگزاری فارس، ایرج شهین باهر در هفدهمین نشست مشترک قضات دیوان عدالت اداری و مدیران حقوقی شهرداری‌های کلانشهرها اظهارکرد: حوزه حقوقی در شهرداری‌ها یکی از مهم‌ترین حوزه‌های کاری است که بیشتر شهرداری‌ها به دلیل عدم شناخت و بهره‌مندی کافی از این حوزه با ضعف و مشکلات بسیاری هستند.

وی گفت: عمده‌ترین مشکلات حوزه حقوقی به عدم ثبات مدیریتی و نتیجه نگرفتن مدیر به دلیل کمبود زمان در پرونده‌های مختلف حقوقی و عدم دسته‌بندی اسناد به شکل سیستماتیک باز می‌گردد که این موضوع باعث آسیب‌پذیر بودن شهرداری‌ها می‌شود.

شهین باهر با اشاره به درآمدهای شهرداری‌ها یادآور شد: شهرداری‌های ما با مشکلات عدیده‌ای در حوزه درآمدها مواجه هستند و این موضوع به عدم اجرای صحیح قوانین شهری و یا نواقص قانونی باز می‌گردد.

شهردار تبریز یادآور شد: در کشورهای شهرهای توسعه یافته وقتی در یک محله‌ای ایستگاه مترو ساخته می‌شود و یک خدمت شهری در آن محل ایجاد می‌شود شهروندان آن منطقه به شهرداری عوارض بهره‌مندی از ایستگاه مترو را پرداخت می‌کنند و شهرداری‌ها موظف هستند این مبلغ را در حوزه‌های محروم هزینه کنند.

شهین‌باهر خاطرنشان کرد: در شهر پاریس هر خانه‌ای که رو به پارک باشد از ساکنان آن خانه حق ویو دریافت می‌شود و شهرداری این پول را در سایر بخش‌های کم برخوردار شهری هزینه می‌کند.

وی گفت: شهرداری‌ها از این طریق می‌توانند هزینه‌هایشان را مدیریت کنند اگر دریافت عوارض بر اساس قانون نباشد شهرداری‌ها را مشکل مواجه می‌کند و این امر باعث بی‌عدالتی در توسعه شهری می‌شود.