از دانشمند برتر دنیا تا ملاقات ملکه آهنین در بستان‌آباد
از دانشمند برتر دنیا تا ملاقات ملکه آهنین در بستان‌آباد

[ad_1] دانشمند برتر دنیا می گوید: با کمال افتخار اعلام کرد همیشه باید اصالت خود را حفظ کنیم و من به بستان آبادی بودن خود افتخار می‌کنم. همه باید تلاش کنیم در مجامع علمی ملی و بین المللی جایگاه بستان آباد را ارتقاء دهیم. خبرگزاری فارس، معصومه درخشان- اداره فرهنگ و ارشاد شهرستان بستان آباد […]

[ad_1]


دانشمند برتر دنیا می گوید: با کمال افتخار اعلام کرد همیشه باید اصالت خود را حفظ کنیم و من به بستان آبادی بودن خود افتخار می‌کنم. همه باید تلاش کنیم در مجامع علمی ملی و بین المللی جایگاه بستان آباد را ارتقاء دهیم.

خبرگزاری فارس، معصومه درخشان- اداره فرهنگ و ارشاد شهرستان بستان آباد میزبان تعدادی از نخبگان، فرهیختگان و شهروندان این شهرستان است تا در جشن فطرانه با تجلیل از نخبگان این شهر و برای افزایش نشاط اجتماعی شهرستان برنامه‌های متنوع و مفرح فرهنگی و هنری برگزار کند.

تالار همایش اداره فرهنگ و ارشاد بستان آباد هر لحظه با تشریف فرمایی مهمانان و عموم شهروندان پررونق تر می شود. ظرفیت تالار پرشده و مهمانان به طبقه دوم راهنمایی می شوند.

مراسم با تلاوت آیاتی از کلام الله مجید آغاز شده و سپس سرود ملی طنین انداز می‌شود.

مجری پرشور و پرتوان برنامه آقای محمدرضا حاتمی روی سن رفته و اینجاست که مهمانان را به انرژی بخشی به جشن فطرانه دعوت کرده و حالا تشویق‌های مکرر و بی‌امان مهمانان نوید بخش یک جشن مفرح و شاد است.

 نصیر قمصری رئیس  فرهنگ و ارشاد اسلامی بستان آباد برای عرض خیرمقدم به مهمانان پشت تریبون می رود بعد از خیرمقدم گویی، شادکامی و نشاط اجتماعی جامعه را لازمه توسعه پایدار یک جامعه عنوان کرد و ادامه داد: هنر موسیقی، تئاتر، خوشنویسی، شعر و ..که باعث نشاط اجتماعی می‌شود و زیرساخت فعالیت‌های اجتماعی هستند و ما باید تلاش کنیم تا زمینه ایجاد رشد و نشاط فرهنگی و اجتماعی در جامعه بیشتر شود.

بعد از خیر مقدم گویی حالا نوبت به معرفی نخبگان این شهرستان می‌رسد که چهارنفر از آنها  به نمایندگی از صدها نخبه دیگر در این جمع حاضر شده‌اند.
اولین مهمان عزیزی که روی سن دعوت می‌شود استاد میکائیل نظری، مدرس گردشگری و جزو پنج نفر مدرس فعال گردشگری کشور و رئیس انجمن سینماگران آذربایجان شرقی است.

از هیچ کمکی برای شهرم دریغ نمی‌کنم

استاد نظری وقتی روی سن می‌رود می‌توان برق شادی وخوشحالی را در چشمانش دید او  از اینکه در جمع همشهریان خود است بسیار خوشحال و هیجان زده است و از اینکه نخبگانی در این شهرستان رشد کرده و پرآوازه هستند ابراز شادمانی می‌کند. استاد نظری شهرستان بستان‌آباد را دارای ظرفیت‌های بسیار بالا ذکر کرد و گفت: از هیچ کمکی برای رشد و تعالی فرهنگ و هنر این شهر که زادگاهم است دریغ نمی‌کنم.

اصالت خود را حفظ کنیم
 
مهمان عزیز دیگری که با تشویق های پرشمار شهروندان خونگرم بستان آباد به روی جایگاه دعوت می‌شود دکتر غلامرضا مهدوی‌نیا است که جزو دو درصد دانشمندان برتر دنیا در سال ۲۰۲۰ و ۲۰۲۱ میلادی معرفی شده است.

غلامرضا مهدوی‌نیا دارای تحصیلات دکترای رشته شیمی آلی در  دانشگاه صنعتی شریف است.

دکترغلامرضا مهدوی نیز وقتی روی جایگاه قرار گرفت با  کمال افتخار اعلام کرد همیشه باید اصالت خود را حفظ کنیم و من به بستان آبادی بودن خود افتخار می‌کنم. همه باید تلاش کنیم در مجامع علمی ملی و بین المللی جایگاه بستان آباد را ارتقاء دهیم.

مهدوی‌نیا رشته شیمی را در دانشگاه مراغه تاسیس کرده و اعلام آمادگی خود را برای راه‌اندازی کارگاه‌های صنعتی در بستان آباد اعلام کرد تا زمینه‌ای باشد برای کارآفرینی و اشتغال از طریق انجام کارهای کوچک صنعتی تا بتوانیم دین خود را به زادگاهمان ادا کنیم.

 

هیجان ملاقات با ملکه آهنین

حالا حاضرین در این جشن شادی منتظر سومین مهمان ویژه هستند و مجری برنامه را با تشویق‌های خود همراهی می کنند. خانم سیده گیتی موسوی سومین مهمانی است که به جایگاه دعوت می‌شود.

هیجان ملاقات با بانویی که به ” ملکه آهنین” و ” قوی‌ترین زنان جهان” شهرت یافته است در میان حضار به شدت زیاد است.

سیده گیتی موسوی رکورددار گینس است. او که توانست در یک دقیقه و ۳۱ثانیه تریلی به وزن ۱۷ تن و ۲۰۰ کیلوگرم را  ۴۱ متر بکشد.

تشویق های حاضرین لحظه‌ای قطع نمی‌شود و او در جایگاه حاضر می‌شود. او در ابتدا از اینکه در جمع همشهریان خودش است بسیار ابراز خوشحالی کرده و رکورد خود را به همشهریانش تقدیم کرد.

سیده گیتی موسوی به همشهریان خود افتخار می‌کند که در طی این سه سال حامی او بودند و بستان آباد هنرمندان و نخبگان زیادی در سطح کشور تربیت کرده است.

عاشقی کن

یکی دیگر از چهره‌های فرهنگی بستان آباد که جزو مهمانان ویژه این مراسم است استاد احمد شهابی است که در این شهرستان دبیر آموزش و پرورش بوده و در سال ۱۳۸۷ به استان البرز نقل مکان کرده و از سال ۱۳۹۰ فعالیت هنری در زمینه موسیقی و خوانندگی را آغاز کرده و همه هموطنان آثار این هنرمند خوب کشورمان را از شبکه‌های مختلف صدا و سیما تماشا کرده‌اند.

این چهره هنری نیز از اینکه بعد از سال‌ها مهمان همشهریان خود است بسیار خوشحال است و خطاب به همشهریان خود می گوید” افتخار اصلی این است انسان در هر شغل و منصبی که باشد بتواند به همشهریان خود خدمت کند.”

آهنگ” عاشقی کن” اولین هدیه‌ای است که احمد شهابی آن را به همشهریان خود تقدیم کرد و با استقبال بی نظیر همشهریان خود مواجه شد به طوری که بعد از اتمام آهنگ حضار درخواست مجدد برای اجرای مجدد داشتند.

بستان آباد با مشاهیرش شناخته می‌شود

برنامه جشن فطرانه با شعرخوانی استاد داوود آریانی یکی از شعرای نامدار شهرستان بستان آباد ادامه یافت.

استاد آریانی در پایان شعرخوانی خود تاکید کرد شهر با مشاهیر، مفاخر، نخبه‌های علمی و فرهنگی خود شناخته می‌شود و ما امروز اینجا جمع شده‌ایم تا شاهد موفقیت و افتخارات همشهریان خود باشیم.

همچنانکه مجری برنامه با شور و هیجان خاص خود مشغول اجرای برنامه بود حضور مهدی مختارزاده یکی از بازیگران تئاتر روی صحنه، خنده و شادی مضاعفی را به مهمانان هدیه کرد.

برنامه جشن فطرانه با شعرخوانی آقای علی اشرفی یکی دیگر از شاعران و مداحان این شهرستان ادامه پیدا کرد. شعر او در وصف شیرزن شهرستان بستان آباد سیده گیتی موسوی بود که با حلاوت خاصی به این بانوی قهرمان تقدیم شد.

در این قسمت از برنامه احمد شهابی بازهم حضار شرکت کننده در جشن فطرانه را مهمان صدای گرم و دلنشین خود کرد.

در میان شور و شوق و تشویق های مکرر آهنگ” برگرد” نیز با استقبال مهمانان مواجه شد.

شعر خوانی مریم قلی‌زاده و اجرای گروه نمایش از دیگر برنامه‌های اجرا شده در این مراسم بود که به زیبایی اجرا گردید.

در ادامه ابوالفضل  پاشایی فرماندار بستان آباد نیز ضمن قدردانی از حضور عموم شهروندان در جشن فطرانه گفت: این شهرستان در زمینه علمی، فرهنگ، هنر، موسیقی،ورزش و …پتانسیل خیلی بالایی دارد و دیدن افتخارات این شهرستان باعث مباهات است.

فرماندار بستان آباد با تاکید بر حمایت از ایجاد فضای شاد و مفرح ادامه داد: بنده از شادی و شور و شوق شما شهروندان خوشحالم و همیشه از ایجاد فضای شاد و مفرح در شهر استقبال می کنیم و تا جایی که خداوند قادر متعال کمک کند در کنار شما خوبان هستیم.

مسابقه ای با ۳ برگزیده

برنامه جشن فطرانه بخش جذاب و پرطرفدار مسابقه نیز داشت و سه نفر از شرکت کنندگان در مسابقه به عنوان برگزیده انتخاب شده و یک جلد کتاب به عنوان هدیه به آنها اهداء شد.

در پایان این جشن نوبت به تجلیل از نخبگان و مفاخر علمی، فرهنگی و ورزشی رسید و آنها در میان هیجان و ابراز خوشحالی و تبریک همشهریان خود مورد تقدیر و قدردانی قرار گرفتند.

انتهای پیام/ ۶۰۰۲۰


[ad_2]