ارمنستان برای رفع نگرانی‌های ایران یکی از معادن را تعطیل کرد
ارمنستان برای رفع نگرانی‌های ایران یکی از معادن را تعطیل کرد
سفیر جمهوری ارمنستان در تهران گفت: رود ارس برای هر دو کشور ایران اهمیت ویژه‌ای دارد و برای رفع نگرانی‌های زیست‌محیطی، یکی از معادن تعطیل شده تا اقدامات لازم برای رفع مشکل انجام گیرد.

به گزارش قلم پرس،از تبریز، آرسن آواکیان در دیدار با استاندار آذربایجان شرقی با تاکید بر افزایش مراودات اقتصادی بین دو کشور اظهار کرد: تلاش می‌کنیم حجم مراودات تجاری و صادراتی ایران و ارمنستان تا یک میلیارد دلار افزایش یابد.

وی با بیان اینکه استان‌های همجوار ایران با ارمنستان از اهمیت خاصی برای این کشور برخوردار است، درخواست تاسیس دفتر کنسولی در تبریز را مطرح کرد.

سفیر جمهوری ارمنستان در تهران ادامه داد: آماده برقراری دیدارهای مستقیم مسوولان و بازرگانان بین دو کشور هستیم و از تجار و مسئولان آذربایجان شرقی برای سفر به استان سیونیک دعوت می‌کنیم.

آواکیان اظهار داشت: رود ارس برای هر دو کشور ایران اهمیت ویژه‌ای دارد و برای رفع نگرانی‌های زیست‌محیطی، یکی از معادن تعطیل شده تا اقدامات لازم برای رفع مشکل انجام گیرد.

وی گفت: آذربایجان‌شرقی نزدیک ترین مسیر ترانزیتی برای ما بوده و خریداری محصولات تولیدی در این استان از اولویت‌های ما است.

انتهای پیام/