اراده جدی دولت  ایران برای توسعه روابط با همسایگان/ آذربایجان شرقی محور روابط اقتصادی ایران با کشورهای همسایه
اراده جدی دولت  ایران برای توسعه روابط با همسایگان/ آذربایجان شرقی محور روابط اقتصادی ایران با کشورهای همسایه

[ad_1] استاندار آذربایجان شرقی سفر هیأت اقتصادی و تجاری استان به ارمنستان را حاکی از اراده دولت جمهوری اسلامی ایران برای توسعه روابط با همسایگان دانست و گفت: رئیس جمهور خواستار ارتباط استان‌های هم‌مرز با کشورهای همسایه است. به گزارش قلم پرس،از تبریز، عابدین خرّم ظهر امروز در همایش تجاری ایران و ارمنستان در ایروان، […]

[ad_1]


استاندار آذربایجان شرقی سفر هیأت اقتصادی و تجاری استان به ارمنستان را حاکی از اراده دولت جمهوری اسلامی ایران برای توسعه روابط با همسایگان دانست و گفت: رئیس جمهور خواستار ارتباط استان‌های هم‌مرز با کشورهای همسایه است.

به گزارش قلم پرس،از تبریز، عابدین خرّم ظهر امروز در همایش تجاری ایران و ارمنستان در ایروان، با بیان اینکه جمهوری اسلامی ایران صلح و ثبات و امنیت کشورهای همسایه را امنیت خود می‌داند، اظهار کرد: در سایه تحولات منطقه، تقویت روابط کشورها از اهمیت بالایی برخوردار است و خوشبختانه ایران و ارمنستان در یک شرایط خوب و مناسب و راهبردی از نظر روابط سیاسی و اقتصادی هستند.

 وی با تأکید بر اینکه باید روزبه‌روز مناسبات اقتصادی و تجاری خود را ارتقا ببخشیم، افزود: اراده جدی دو طرف رفع موانع در توسعه روابط است و امیدوارم در این سفر، فارغ از تشریفات بتوانیم اراده دو دولت و دو ملت را به صورت مشهود ببینیم.
 
استاندار آذربایجان شرقی با اشاره به ظرفیت‌های اقتصادی و صنعتی استان، گفت: آذربایجان شرقی و استان سیونیک به‌عنوان استان‌های هم‌مرز می‌توانند نقش مهمی در گسترش مبادلات اقتصادی دو کشور داشته باشند.
 
وی افزود: زیرساخت‌های مناسب آذربایجان شرقی ازجمله منطقه آزاد ارس در همسایگی دو کشور و وجود ۵۰ شهرک و ناحیه صنعتی، می‌تواند سطح تجارت بین دو کشور را متحول کند.

آذربایجان شرقی بهشت سرمایه‌گذاری بخش خصوصی است
 
خرّم با بیان اینکه آذربایجان شرقی بهشت سرمایه‌گذاری بخش خصوصی است، افزود: بخش خصوصی ما برای توسعه روابط با کشورهای همسایه عزم جدی دارد و امیدواریم بخش خصوصی ارمنستان هم از این فرصت برای همکاری و سرمایه‌گذاری مشترک استفاده کند.
 
وی خاطرنشان کرد: ایجاد بازارچه‌ها و شهرک‌های صنعتی مشترک در مرز دو کشور می‌تواند یکی از دستاوردهای این سفر برای آینده هر دو کشور باشد.

تکمیل کریدور ترانزیتی شمال – جنوب
 
خرّم با اشاره به اهمیت تکمیل کریدور ترانزیتی شمال- جنوب، گفت: از طریق این کریدور می‌توانیم ظرفیت‌های تجاری بزرگی را در سطح منطقه و جهان ایجاد کنیم.
 
وی با بیان اینکه کشورهای همسایه شمالی ایران می‌توانند دروازه ورود ما به اتحادیه اقتصادی اوراسیا محسوب شوند، افزود: امیدواریم با همکاری نزدیک ارمنستان و آذربایجان شرقی، مراودات خود را با اوراسیا تقویت کنیم که این امر برای هر دو کشور منافع خوبی به همراه دارد.
 
در این همایش، معاون وزیر اقتصاد ارمنستان نیز با تشریح ظرفیت‌های اقتصادی و صنعتی این کشور، بر عزم جدی دولت متبوعش برای توسعه روابط اقتصادی و تجاری با جمهوری اسلامی ایران با محوریت آذربایجان شرقی و همچنین رفع موانع و تسهیل تردد صادرکنندگان و تجار دو طرف تأکید کرد.

انتهای پیام/


[ad_2]