ارائه گواهی عدم سوء پیشینه هنگام ثبت نام داوطلبان انتخابات شوراها الزامیست
ارائه گواهی عدم سوء پیشینه هنگام ثبت نام داوطلبان انتخابات شوراها الزامیست

رئیس هیئت مرکزی انتخابات شوراهای اسلامی شهر و روستا از الزام ارائه گواهی عدم سوء پیشینه هنگام ثبت نام داوطلبان انتخابات شوراها خبرداد. به گزارش قلم پرس به نقل از در گفت‌وگو با خبرگزاری خانه ملت، محمودی شاه نشین، در خصوص شرایط لازم برای ثبت نام کاندیداها در انتخابات شوراها، اظهار داشت: با توجه به […]

رئیس هیئت مرکزی انتخابات شوراهای اسلامی شهر و روستا از الزام ارائه گواهی عدم سوء پیشینه هنگام ثبت نام داوطلبان انتخابات شوراها خبرداد.

به گزارش قلم پرس به نقل از در گفت‌وگو با خبرگزاری خانه ملت، محمودی شاه نشین، در خصوص شرایط لازم برای ثبت نام کاندیداها در انتخابات شوراها، اظهار داشت: با توجه به تبصره ۳ ماده ۲۶ قانون انتخابات شوراها، نامزدهای انتخاباتی موظف هستند که هنگام ثبت نام، عدم سوء پیشینه خود را ارائه بدهند.

رئیس هیئت مرکزی انتخابات شوراهای اسلامی شهر و روستا بیان کرد: به دنبال این هستیم که با انجام هماهنگی با نیروی انتظامی و وزارت کشور از همین روزها داوطلبان ثبت نام در انتخابات شوراها به مراجع قانونی مراجعه کنند تا گواهی عدم سوءپیشینه خود را برای ثبت نام دریافت کنند.

محمودی شاه نشین گفت: قانون صراحت دارد که نامزدهای انتخابات شوراها باید گواهی عدم سوء پیشینه‌ای را ارائه دهند که بیش از ۳ ماه از زمان صدور آن نگذشته باشد.

وی افزود: با توجه به اینکه ثبت نام انتخابات شوراها از ۳۰ اسفند آغاز می‌شود، داوطلبان از هم اکنون می‌توانند برای دریافت سوءپیشینه اقدام کنند.

به گزارش خبرگزاری خانه ملت، براساس تبصره ۳ ماده ۲۶ قانون انتخابات شوراها ارائه گواهی عدم سوءپیشینه از سوی داوطلبان انتخابات شوراهای اسلامی شهر و روستا در هنگام ثبت نام الزامی است. لذا در راستای سهولت در فرایند ثبت نام، داوطلبان از هم اکنون می توانند جهت دریافت گواهی مذکور به دفاتر پلیس + ۱۰ در سراسر کشور مراجعه نمایند