ادامه بن‌بست سیاسی در فلسطین اشغالی؛ نتانیاهو در تشکیل کابینه شکست خورد
ادامه بن‌بست سیاسی در فلسطین اشغالی؛ نتانیاهو در تشکیل کابینه شکست خورد

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، ماموریتی که «رووین ریولین» رئیس رژیم صهیونیستی به «بنیامین نتانیاهو» نخست وزیر رژیم صهیونیستی برای تشکیل کاینه داده شود، نیمه شب سه‌شنبه به پایان رسید و نتانیاهو نتوانست حمایت مورد نیاز برای تشکیل کابینه را بدست بیاورد تا بن بست سیاسی در سرزمین‌های اشغالی پس از چهار بار برگزاری […]

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، ماموریتی که «رووین ریولین» رئیس رژیم صهیونیستی به «بنیامین نتانیاهو» نخست وزیر رژیم صهیونیستی برای تشکیل کاینه داده شود، نیمه شب سه‌شنبه به پایان رسید و نتانیاهو نتوانست حمایت مورد نیاز برای تشکیل کابینه را بدست بیاورد تا بن بست سیاسی در سرزمین‌های اشغالی پس از چهار بار برگزاری انتخابات در سرزمین‌های اشغالی طی کمتر از دو سال گذشته همچنان ادامه یابد.

بر اساس قانون، در حال حاضر ریولین سه روز زمان دارد تا تصمیم گیری کند که ماموریت تشکیل کابینه را به «یائیر لاپید» رئیس حزب «یش عاتید» یا «نفتالی بنت» رئیس حزب یامینا داده یا اینکه به کنست (پارلمان رژیم صهیونیستی) این فرصت را بدهد تا کسی را در کنست پیدا کند که بتواند حمایت ۶۱ کرسی را برای تشکیل کابینه ائتلافی بدست بیاورد.

روز سه شنبه روزنامه «وال‌استریت‌ژورنال» در گزارشی نوشت در صورتی که نتانیاهو ضرب‌الاجل نیمه‌شب را از دست بدهد و قادر به تشکیل کابینه نباشد نخست‌وزیری ۱۵ ساله‌اش به پایان خواهد رسید.

بعد از برگزاری یک انتخابات نیمه‌تمام دیگر در ماه مارس در فلسطین اشغالی، نه نتانیاهو و نه هیچ‌یک از رقیبانش قادر به تشکیل کابینه نبودند، اما نظر اکثریت قانونگذاران رژیم صهیونیستی این بود که رئیس این رژیم، بار دیگر نتانیاهو را مأمور تشکیل کابینه کند.

نتانیاهو بعد از چند هفته رایزنی با طرف‌های مختلف پیشنهادهای مختلفی از جمله استعفای موقت از سمتش را مطرح کرد اما به نظر می‌رسد این پیشنهادات به او کمکی برای رفع مخالفت‌ها با نخست‌وزیری‌اش نکرده و او احتمالاً قادر به تشکیل کابینه نخواهد بود.

چنانچه نتانیاهو قادر به ائتلاف نباشد باید امیدوار باشد که رقیبانش هم نتوانند این کار را انجام دهند تا رژیم صهیونیستی مجبور به برگزاری پنجمین انتخابات از سال ۲۰۱۹ شود. چنین سناریویی نتانیاهو را که از ماه مه ۲۰۲۰ درگیر محاکمه در پرونده‌های فساد است را دست‌کم تا چند ماه دیگر در قدرت نگاه خواهد داشت. 

انتهای پیام/.