اداره امور کشور بدون دستگاه قضا امکان ندارد/ قدردانی امام جمعه تبریز از شخص ریس کل دادگستری استان/
اداره امور کشور بدون دستگاه قضا امکان ندارد/ قدردانی امام جمعه تبریز از شخص ریس کل دادگستری استان/
نماینده ولی فقیه در آذربایجان شرقی با قدردانی از از تلاش های قوه قضائیه، گفت: از شخص ریاست محترم دادگستری استان که در طول ایام هفته پاسخگوی همه مراجعان هستند صمیمانه قدردانی می کنیم.

به گزارش قلم پرس، حجت الاسلام والمسلمین سید محمدعلی آل هاشم  در آیین تجلیل از قضات و کارکنان نمونه دادگستری استان ضمن تبریک هفته قوه قضائیه، اظهار کرد: هفته قوه قضائیه هفته عدالت است، عدالت یکی از مسایلی است که به وسیله اسلام حیات و زندگی را از سر میگیرد و ارزش فوق العاده ای دارد.

وی ادامه داد: اجرای عدالت در نظام قضایی اسلام یک اصل و ارزش واقعی و والا است که باعث حیات و زندگی جامعه ، ملت و امت می شود و نظام هستی و آسمان و زمین بر آن استوار است.

نماینده ولی فقیه در آذربایجان شرقی خاطرنشان کرد: مجریان عدالت و قسط در جامعه قضات هستند و مسئولیت سنگین این رسالت بر عهده قوه قضائیه و در گرو شیوه اجرای قضا است، بر همین مناسبت کار اساسی حاکم الهی و قاضی باید اجرای عدالت و برقراری قسط باشد.

وی ادامه داد: کمتر نظام و منصبی در اسلام مثل قوه قضائیه و منصب قضاوت اهمیت دارد زیرا همین منصب ازمناصب الهی و مقام انبیاء است و از سوی دیگر هماهنگ کننده نظام تشریعی عدالت و قسط در جامعه با نظام تکوینی عدل الهی است که آسمان و زمین بر آن استوار است.

حجت الاسلام والمسلمین آل هاشم   با بیان اینکه قاضی امین مال و جان مردم است، بیان کرد: اداره امور کشور بدون دستگاه قضا امکان ندارد و اگر دستگاه عدالت و قضاوت نباشد نظام اجتماعی بدون آن به هم میریزد.

وی با تاکید بر اینکه انتخاب کارکنان نمونه اقدام بسیار ارزشمندی است، خاطرنشان کرد: قسمت ارزشیابی و بازرسی هر تشکیلاتی باید با دقت  و تلاش بسیاری کند و افراد پر تلاش را معرفی کند.

امام جمعه تبریز بیان کرد: از تلاش های قوه قضائیه و بخصوص شخص رئیس قوه قضائیه که امروز مورد تحسین مردم و آحاد نهادهای انقلاب است قدردانی میکنیم همچنین از ریاست محترم دادگستری استان که در طول ایام هفته پاسخگوی همه مراجعان هستند صمیمانه قدردانی میکنیم.

وی در ادامه  با اشاره به نقش شهید آیت الله بهشتی در تشکیل قوه قضائیه پس از انقلاب، گفت: آیت الله بهشتی اگر به شهادت نمی رسید شناخته نمی شد همانگونه که امام (ره) فرمودند بهشتی مظلوم زیست و مظلوم مرد و خار چشم دشمنان شد.

نماینده ولی فقیه در آذربایجان شرقی در ادامه ضمن گرامیداشت ششم تیر و حادثه ترور مقام معظم رهبری در مسجد ابوذر تهران به هنگام سخنرانی، گفت: دشمنان انقلاب ازر اولین روزهای انقلاب برای از بین بردن این انقلاب توطئه های بسیاری کردند اما در آخر به این نتیجه رسیدند تا امام هست به این انقلاب آسیبی نمی رسد و بر همین اساس همزمان با ارتحال حضرت امام خیلی ها در خارج از کشور چمدان هایشان را برای بازگشت به کشور بسته بودند اما با انتخاب مقام معظم رهبری در کمتر از ۲۴ ساعت تمام دشمنان مایوس شدند.

وی تاکید کرد: تفضل الهی این بود پس از رهبری حضرت امام (ره)، مقام معظم رهبری، رهبری نظام جمهوری اسلامی را عهده دار شده و نظام اسلامی را به نحو احسن و با همان با صلابت و اقتدار امام  نظام اسلامی را اداره و رهبری کنند و مسلمانان جهان را هدایت کردند.