اخراج کارگری با بیش از ۱۸ سال سابقه کار غیرقابل‌قبول است
اخراج کارگری با بیش از ۱۸ سال سابقه کار غیرقابل‌قبول است

استاندار آذربایجان شرقی گفت: اخراج کارگری با بیش از ۱۸ سال سابقه کار غیرقابل‌قبول بوده و پیگیری خواهد شد، با این اتفاق زندگی و خانواده فرد پس از ۱۸ سال دستخوش تحولات می‌شود. به گزارش قلم پرس، مجید خدابخش شامگاه امروز در نشست نمایندگان تشکل‌های کارگری ضمن تبریک روز کارگر در خصوص اخراج کارگری با […]

استاندار آذربایجان شرقی گفت: اخراج کارگری با بیش از ۱۸ سال سابقه کار غیرقابل‌قبول بوده و پیگیری خواهد شد، با این اتفاق زندگی و خانواده فرد پس از ۱۸ سال دستخوش تحولات می‌شود.

به گزارش قلم پرس، مجید خدابخش شامگاه امروز در نشست نمایندگان تشکل‌های کارگری ضمن تبریک روز کارگر در خصوص اخراج کارگری با ۱۸ سال سابقه کار، اظهار داشت: روز کارگر بهانه‌ای است تا تلاش کنیم مسائل و مشکلات کارگران حل شود.

وی با بیان این که باید در حوزه کارگری مدیریت کنیم تا چنین اتفاقاتی رخ ندهد، ادامه داد: اخراج یک کارگر بعد از ۱۸ سال سابقه زندگی و خانواده افراد را دستخوش تحول می‌کند بنابراین این اتفاق، نمی‌تواند حرکت مقبولی باشد.

استاندار آذربایجان‌شرقی، تصریح کرد: در سال ۹۱ قیمت دلار در یک روز از هزار تومان به سه هزار تومان افزایش یافت که این موضوع زلزله‌ای در اقتصاد کشور بود که واحدهای تولیدی مجبور شدند هزینه این اتفاق را بپردازند.

خدابخش تاکید کرد: تعدادی از واحدهای تولیدی هنوز هم بعد از پنچ سال نتوانسته‌اند خود را با این شرایط مطابقت دهند چرا که زندگی این افراد با نرخ جدید دلار تنظیم نشده بود.

وی با اشاره به اهمیت و دستاوردهای بازدید سرزده ریاست جمهوری از بازار کفش تبریز، اظهار کرد: در سفری که ریاست جمهوری به تبریز داشتند بازدید از بازار فرش تبریز را به دلیل این که اصلی‌ترین هنر و اشتغال تبریز است، پیشنهاد شد ولی به دلایل حفاظتی این اتفاق نیافتاد و از بازار کفش تبریز به صورت سرزده بازدید شد که در این بازدید رییس جمهور از نزدیک در جریان مشکلات حوزه کفش تبریز قرار گرفتند.

استاندار آذربایجان‌شرقی با بیان این که مشکل اصلی کارخانه‌ها، اجرای اصل ۴۴ و واگذاری کارخانه‌ها نیست، ادامه داد: کمپرسورسازی یکی از شرکت‌هایی است می‌تواند فعال و سودآور باشد که در این زمینه با تزریق تسهیلات بانکی می‌شود برای توسعه این شرکت اقدام شود.

خدابخش گفت: با توجه به شعار امسال با عنوان حمایت از کالای ایرانی می‌توان اقدام‌های بسیاری انجام داد به طوری که می‌توان تعرفه کالاها را افزایش داد.

وی با بیان اینکه در حال حاضر بهترین روش در اکثر کالاها افزایش تعرفه است، افزود: با افزایش تعرفه گمرکی، کالاهای داخلی می‌توانند رقابت کنند که در این زمینه تولیدکنندگان داخلی باید تلاش کنند کیفیت کالاها را افزایش دهند.

استاندار آذربایجان‌شرقی خاطرنشان کرد: طی سفر رئیس‌جمهوری قبول کردند تا در سونگون واحد ذوب و صنایع تبعاتی شروع شود که بالای ۳۰۰ میلیون یورو سرمایه‌گذاری نیاز دارد که در این رابطه بحث و گفت‌وگو شد.