اختیارات شوراها محدود است
اختیارات شوراها محدود است

به گزارش قلم پرس، محمدباقر بهشتی اظهار کرد: منتقدان و کاندیداهای شورای ششم بدانند که بر اساس ماده ۸۰ قانون شوراها، وظایف شوراها مشخص شده و اختیارات محدودی به شورای شهر داده شده است. او ادامه داد: برخی همکاران، شورای شهر را پارلمان شهری می‌نامند اما این درست نیست. نکته اساسی قانون شوراها این‌است که فقط […]

به گزارش قلم پرس، محمدباقر بهشتی اظهار کرد: منتقدان و کاندیداهای شورای ششم بدانند که بر اساس ماده ۸۰ قانون شوراها، وظایف شوراها مشخص شده و اختیارات محدودی به شورای شهر داده شده است.

او ادامه داد: برخی همکاران، شورای شهر را پارلمان شهری می‌نامند اما این درست نیست. نکته اساسی قانون شوراها این‌است که فقط شهردار را انتخاب می‌کند اما برای مدیران از شورا رای اعتماد نمی‌گیرد و این ضعف قانون شوراها است.

بهشتی که در دوره های اول و پنجم شورا حضور داشته است، گفت: قانون شوراها باید اصلاح شود و اگر ۱۳ عضو داریم، تبریز به ۱۳ منطقه تبدیل شود و هر منطقه نماینده خود را داشته باشد. اختیارات شورای شهر نیز باید با اسم ‌آن برابر باشد.

او افزود: کارهای فرهنگی بسیار خوبی در دوره فعلی انجام‌ شده که باعث شده تا شورای شهر در این دوره روسفید باشد. صدا و سیما باید رویه خود را تغییر داده و مطابق قانون عمل کند. طوری برنامه می‌سازند که انگار اعضای شورا رانت‌خوار هستند.

این عضو شورای اسلامی شهر تبریز اظهار کرد: امیدوارم سال جدید، برای شهروندان به خوبی و خوشی باشد و شورا و شهرداری در راستای تسهیل امور برای شهروندان فعالیت کنند.