اختصاص ۴ هزار میلیارد تومان به مترو
اختصاص ۴ هزار میلیارد تومان به مترو
شهردار تبریز خبر داد: ۴ هزار میلیارد تومان در دوره فعلی مدیریت شهری به متروی تبریز اختصاص یافته است.

به گزارش قلم پرس، ایرج شهین‌باهر اظهار داشت: در ۴۰ ماه گذشته نزدیک به ۲۸۰۰ میلیارد تومان برای مترو هزینه کرده‌ایم و ۱۲۰۰ میلیارد تومان دیگر نیز امسال برای خط دوم مترو تأمین مالی شده که معادل کل اعتباراتی است که دو دهه گذشته برای مترو صرف شده است.
او افزود: به عبارتی دیگر در دوره فعلی مدیریت شهری ۴ هزار میلیارد تومان برای متروی تبریز هزینه می کنیم که به اندازه هزینه‌ کرد کل سال‌هایی که ساخت مترو آغاز شده است.
شهردار تبریز با اشاره به برنامه تکمیل خط یک قطار شهری تبریز، اعلام کرد: ۳ ایستگاه باقی مانده این خط نیز تا پایان شهریور ماه افتتاح می شود.
ایرج شهین‌باهر تأکید کرد: متروی تبریز بزرگترین پروژه حمل و نقل شمالغرب کشور است و تأثیرات مثبتی در جامعه و شهر داشته و خواهد داشت.
او افزود:  رفاه، آسایش، سفر ارزان و رفع آلودگی هوا و مشکلاتی از این دست مواردی هستند که با احداث متروی تبریز تأمین و در اختیار شهروندان قرار می‌گیرد.
شهردار تبریز خاطرنشان کرد: شاخص ترین کارنامه شورای دور پنجم در حوزه حمل و نقل است که علی رغم مشکلات و وضعیت نامناسب اقتصادی جامعه همیشه تأکید کرده‌اند حمل و نقل اولین اولویت و دغدغه اصلی ما است و از این رو شهرداری تبریز نیز در این دوره بلندترین قدم ها را در این حوزه برداشته است.