اختصاص بلوک ویژه اهداکنندگان عضو در وادی رحمت تبریز/اهداکنندگان عضو رایگان دفن می‌شوند
اختصاص بلوک ویژه اهداکنندگان عضو در وادی رحمت تبریز/اهداکنندگان عضو رایگان دفن می‌شوند
مدیرعامل سازمان آرامستان های شهرداری تبریز از اختصاص بلوک ویژه برای اهداکنندگان عضو در وادی رحمت تبریز خبر داد.

به گزارش قلم پرس، احد فلاحی اظهار داشت: با هدف فرهنگ سازی و ارج نهادن به سنت حسنه اهدای عضو در جامعه، بلوک ویژه ای برای اهداکنندگان عضو در وادی رحمت تبریز اختصاص یافته است.

وی با اشاره به تاکید شهردار و شورای شهر تبریز برای همکاری با انجمن اهداکنندگان عضو تصریح کرد: در این قطعه ضمن طراحی المان و سنگ قبرهای ویژه، اهدا کنندگان عضو به صورت رایگان دفن خواهند شد.

فلاحی یادآور شد: تاکنون بلوک های ویژه شهدا، بلوک خانواده های معظم شهدا، بلوک جانبازان، صدیقین و هنرمندان با هدف ارج نهادن به این عزیزان در وادی رحمت اختصاص یافته است.

رسول زارع زاده، مسئول هماهنگی پیوند اعضای بسیج جامعهی پزشکی آذربایجانشرقی نیز با اشاره به در پیش بودن ۳۰ اردیبهشت،  روز ملی اهدای عضو گفت: با همکاری شورای شهر، شهرداری و سازمان آرامستان های تبریز، آیین های ویژه ای برای گرامیداشت این روز پیش بینی شده است.

وی ادامه داد: صبح روز سی ام اردیبهشت ماه قرار است قطعه اهداکنندگان عضو در وادی رحمت تبریز افتتاح شود.

زارع زاده تعداد اهداکنندگان عضو در آذربایجان شرقی را ۵۰ نفر عنوان کرد و افزود: با تسهیلات پیش بینی شده از سوی شهرداری و سازمان آرامستان های تبریز، اهداکنندگان عضو در استان پس از تشییع در بلوک ۶۰ وادی رحمت دفن خواهند شد.

این عضو انجمن اهدای عضو ایران در ادامه با اشاره به همکاری شهرداری و شورای شهر تبریز در برنامه های روز ملی اهدای عضو اظهار داشت: پس از افتتاح یاد شده، عصر همان روز همایش اهدای عضو به همراه نمایشگاه ویژه ای با محوریت این موضوع در تالار اندیشه ائل گلی افتتاح می شود.

مسئول هماهنگی پیوند اعضای بسیج جامعهی پزشکی آذربایجانشرقی از مرگ روزانه ۷ تا ۱۱ نفر در صف اهدای عضو خبر داد و گفت: در صورت فراگیر شدن فرهنگ اهدای عضو، بسیاری از انسان های نیازمند عضو نجات پیدا خواهند کرد.

زارع زاده با بیان اینکه سالانه از ۸ هزار بیمار مرگ مغزی در ایران، حدود ۴ هزار نفر امکان و شرایط اهدای عضو را دارند گفت: از این تعداد نیز بین ۷۰۰ تا هزار نفر نسبت به اهدای عضو اقدام کرده و بقیه بیماران، بدون رضایت خانواده به این امر از دست می روند.

این عضو انجمن اهدای عضو ایران با اشاره به صدور کارت های اهدای عضو برای داوطلبان یادآور شد: بدون رضایت خانواده این عزیزان، امکان اهدای عضو فراهم نمی شود لذا به شدت نیازمند فرهنگ سازی در این زمینه هستیم.

به گفته وی، برای اهدای عضو باید ۵ پزشک متخصص مرگ مغزی را تائید کرده و پس از رضایت خانواده و صدور مجوز دادستان نسبت به این امر اقدام می‌شود.