اختصاص اعتبار ویژه برای تکمیل طرح نیرورسانی به قلعه تاریخی بابک/ کلیبر از مقاصد اصلی گردشگری است
اختصاص اعتبار ویژه برای تکمیل طرح نیرورسانی به قلعه تاریخی بابک/ کلیبر از مقاصد اصلی گردشگری است

[ad_1] وزیر میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی از اختصاص اعتبار ویژه برای تکمیل طرح نیرورسانی به قلعه تاریخی بابک خبر داد. به گزارش قلم پرس،از کلیبر، سید عزت‌الله ضرغامی با حضور در شهرستان کلیبر از پروژه نیرورسانی به قلعه تاریخی بابک بازدید کرد. وزیر میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی در این بازدید ضمن قدردانی از همکاری شرکت […]

[ad_1]


وزیر میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی از اختصاص اعتبار ویژه برای تکمیل طرح نیرورسانی به قلعه تاریخی بابک خبر داد.

به گزارش قلم پرس،از کلیبر، سید عزت‌الله ضرغامی با حضور در شهرستان کلیبر از پروژه نیرورسانی به قلعه تاریخی بابک بازدید کرد.

وزیر میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی در این بازدید ضمن قدردانی از همکاری شرکت توزیع برق در تکمیل نیرورسانی به مسیر دسترسی به قلعه بابک، گفت: «با توجه به اینکه منطقه قره‌داغ و به خصوص شهرستان کلیبر به واسطه موقعیت ویژه منطقه از جمله مقاصد مهم گردشگری آذربایجان شرقی محسوب می‌شود، تقویت زیرساخت‌های گردشگری آن امری ضروری است که تحقق این امر و تسهیل امور همواره در دستور کار وزارت قرار دارد.

وی افزود: قلعه تاریخی بابک یکی از آثار شاخص تاریخی است که خوشبختانه با همکاری ویژه شرکت توزیع برق پروژه برق‌رسانی مسیر دسترسی آن با موفقیت انجام شده و گردشگران به راحتی می‌توانند صعود شبانه نیز به این قلعه تاریخی داشته باشند.

ضرغامی ادامه داد: «در این پروژه تاکنون بالغ‌بر ۸میلیارد تومان سرمایه‌گذاری شده که به دنبال آن تیرکوبی‌ها تا نزدیکی قلعه انجام شده، اما با توجه به لزوم حفظ حریم قلعه تاریخی، باقی نیرو رسانی لازم است به صورت زمینی انجام پذیرد.»

وزیر میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی از اختصاص اعتبار ویژه برای تکمیل پروژه نیرورسانی به قلعه تاریخی بابک خبر داد و گفت: «تکمیل این پروژه به ۶میلیارد تومان اعتبار نیاز دارد که طی بازدید امروز ۲میلیارد تومان اعتبار اختصاص یافت تا مراحل لازم انجام پذیرد و سپس اعتبار باقی‌مانده نیز از طریق اعطای تسهیلات تامین شود.»

ضرغامی اظهار کرد: «تقویت همه‌جانبه زیرساخت‌های گردشگری آذربایجان شرقی امری ضروری است، چراکه این استان محوری اصلی و مهم برای توسعه و ایجاد پنجره جدید گردشگری کشور است، لذا در این راستا وزارت میراث‌فرهنگی تسهیلات لازم را برای تسهیل روند سرمایه‌گذاری‌ها و همچنین سامان‌دهی و مرمت آثار تاریخی ارائه خواهد کرد.»

انتهای پیام/ی


[ad_2]