اختتامیه دهمین اجلاس بین‌المللی رشد و توسعه شهری حوزه اوراسیا روز جمعه برگزار می شود
اختتامیه دهمین اجلاس بین‌المللی رشد و توسعه شهری حوزه اوراسیا روز جمعه برگزار می شود

اختتامیه دهمین اجلاس بین‌المللی رشد و توسعه شهری حوزه اوراسیا روز جمعه در سالن آمفی تئاتر ساختمان مرکزی شهرداری تبریز در ابوریحان برگزار می شود. به گزارش قلم پرس، دهمین اجلاس بین المللی رشد و توسعه شهری با رویکرد حفاظت از بافت های تاریخی با مشارکت شهرداری تبریز، دستگاه‌های اجرایی، دانشگاه‌ها و همکاری نهادهای بین‌المللی […]

اختتامیه دهمین اجلاس بین‌المللی رشد و توسعه شهری حوزه اوراسیا روز جمعه در سالن آمفی تئاتر ساختمان مرکزی شهرداری تبریز در ابوریحان برگزار می شود.

به گزارش قلم پرس، دهمین اجلاس بین المللی رشد و توسعه شهری با رویکرد حفاظت از بافت های تاریخی با مشارکت شهرداری تبریز، دستگاه‌های اجرایی، دانشگاه‌ها و همکاری نهادهای بین‌المللی از ۲۸ مرداد با برگزاری ورکشاپ های تخصصی آغاز شده است.

امروز این اجلاس با حضور شرکت کنندگانی از ۱۰ کشور جهان به صورت رسمی در دانشگاه تبریز آغاز به کار کرد و فردا نیز با برگزاری مراسم اختتامیه به کار خود پایان می دهد.

این اجلاس که با حضور متخصصان حوزه مدیریت شهری از کشورهای حوزه جاده ابریشم برگزار می شود، بیشتر در قالب ورکشاپ های تخصصی و میدانی در محورهای بافت تاریخی است.

این اجلاس در ۱۰ محور از جمله کاهش ریسک پذیری بازار تبریز، احیای بخشی از جاده ابریشم حدفاصل میدان بهشتی تا میدان صاحب آباد، بازآفرینی میدان صاحب آباد، مدیریت انرژی در شهر، نوزایی شهری، نقش ابزارهای اجتماعی در احیا و تقویت مشارکت در راستای تاب آوری شهر و گردشگری و توسعه شهری از بعد گردشگری برگزار می شود.

اجلاس اوراسیا هر دو سال یکبار برگزار می شود و امسال نیز تبریز به عنوان میزبان این اجلاس انتخاب شده است. اساتید دانشگاهی و متخصصان و دانشجویان این حوزه از کشورهای مختلفی همچون ژاپن، فنلاند، فرانسه، ترکیه، روسیه، استرالیا، چین، ایتالیا و رومانی در تبریز حضور یافته و در ۷ کارگروه مختلف به بحث و تبادل نظر مشغول هستند.

گفتنی است ارائه مقالات و کارگاه های تخصصی از ساعت ۹ صبح روز جمعه آغاز می شود و مراسم افتتاحیه نیز ساعت ۱۷ همان روز در آمفی تئاتر شهرداری تبریز برگزار می شود.