احکام اسلامی بدون ولایت ضمانت اجرایی ندارد
احکام اسلامی بدون ولایت ضمانت اجرایی ندارد

نماینده ولی فقیه در آذربایجان‌شرقی با اشاره به اهمیت ولایت در جامعه، گفت: احکام اسلامی بدون ولایت ضمانت اجرایی ندارد. به گزارش قلم پرس به نقل از خبرگزاری بسیج در آذربایجان شرقی، آیت الله محسن مجتهد شبستری با بیان اینکه ولایت امری مهم در زندگی انسان است، افزود: طبق تفسیر مفسران در خصوص آیه ولایت، تنها […]

نماینده ولی فقیه در آذربایجان‌شرقی با اشاره به اهمیت ولایت در جامعه، گفت: احکام اسلامی بدون ولایت ضمانت اجرایی ندارد.

به گزارش قلم پرس به نقل از خبرگزاری بسیج در آذربایجان شرقی، آیت الله محسن مجتهد شبستری با بیان اینکه ولایت امری مهم در زندگی انسان است، افزود: طبق تفسیر مفسران در خصوص آیه ولایت، تنها انسان بود که این امانت را از بین موجودات پذیرفت.

وی اظهار داشت: اگر در جامعه ای قوانین عالی مدون و مقنن شود ولی رهبری شایسته در آن نباشد این قوانین بیهوده است چنانکه عقل نیز آن را نمی پذیرد. آیت الله شبستری در بخش دیگر سخنان خود خطاب به دختران دانش آموز شرکت کننده در این طرح حجاب را مهم ترین شاخصه بانوان و دختران عنوان کرد.

این عضو خبرگان رهبری ادامه داد: شما دانش آموزان که به عنوان اسوه های علمی و اخلاقی در مدرسه و کلاس خود هستید باید نسبت به امر به معروف و نهی از منکر در خصوص حجاب و تهذیب اخلاقی کوشا باشید چراکه باید نسبت به پیرامون خود نیز اهمیت داده و آن را اصلاح کنید.

وی به اهمیت بصیرت دانش آموزان و آگاهی آن ها تاکید و بیان کرد: دشمن با توجه به اینکه با پیروزی انقلاب به برخی خواسته های خود نرسیده تلاش دارد با القا شبهات جامعه را دچار سردرگمی کند که شما دانش آموزان باید در این زمینه مطالعه داشته باشید.

امام جمعه تبریز مطالعه دانش آموزان به خصوص در اوقات فراغت تابستان بهترین فرصت برای آگاهی آن ها دانست و ابراز امیدواری کرد مسیولان آموزش و پرورش در این خصوص اهتمام ویژه ای داشته باشند.
آیین افتتاحیه طرح تربیتی یاوران ولایت دختران دانش آموز آذربایجان شرقی با همت و تعامل آموزش و پرورش این استان و سپاه عاشورا در محل اردوگاه الغدیر تبریز عصر امروز برگزار شد.