احداث روزانه ۲ مسکن مددجویی در دو سال گذشته در آذربایجان شرقی
احداث روزانه ۲ مسکن مددجویی در دو سال گذشته در آذربایجان شرقی

مدیر کل کمیته امداد آذربایجان شرقی گفت: در دو سال گذشته بطور متوسط روزانه ۲ مسکن مددجویی خرید یا احداث کرده ایم. به گزارش قلم پرس، محمد کلامی در آیین افتتاح مساکن مددجویی و طرح‌های خود اشتغالی کمیته امداد در آذربایجان شرقی با بیان اینکه توجه به مسکن مددجویان یکی از رویکردهای کمیته امداد در خروج […]

مدیر کل کمیته امداد آذربایجان شرقی گفت: در دو سال گذشته بطور متوسط روزانه ۲ مسکن مددجویی خرید یا احداث کرده ایم.

به گزارش قلم پرس، محمد کلامی در آیین افتتاح مساکن مددجویی و طرح‌های خود اشتغالی کمیته امداد در آذربایجان شرقی با بیان اینکه توجه به مسکن مددجویان یکی از رویکردهای کمیته امداد در خروج از فقر است، گفت: در دو سال گذشته بطور متوسط روزانه ۲ مسکن مددجویی خرید یا احداث کرده ایم.
محمد کلامی افزود: در سالجاری تعداد ۱۳۱ واحد مسکن در هفته دولت بصورت نمادین افتتاح کردیم و ۴۰۰ واحد نیز امروز افتتاح می شود.
وی همچنین اعلام کرد: ۲۴۰ واحد در روز ۱۴ اسفند مصادف با سالروز تاسیس کمیته امداد افتتاح خواهد شد.
کلامی اولویت بعدی کمیته امداد در خروج از فقر را توجه به موضوع اشتغال عنوان کرد و گفت: در بین ۷۵۰۰۰ خانوار تحت پوشش کمیته امداد استان، ۱۹۰۰۰ خانوار توان اشتغال دارند که با شناسایی آنها و برگزاری دوره های مهارتی، تسهیلات بانکی اعطا می شود.
مدیر کل کمیته امداد استان ادامه داد: بانک های عامل استان در زمینه اعطای تسهیلات اشتغال همواره کنار ما بودند که از همه آنها تشکر می کنم.
وی به رویکرد جدید کمیته امداد در امر اشتغال اشاره کرده و افزود: ۱۷۵ تنوع شغلی ایجاد کرده ایم که در بین آنها به مشاغل دانش بنیان و مشاغل مرتبط با بانوان توجه ویژه ایشده بطوری که کمیته امداد بعنوان دستگاه برتر استان در ایجاد اشتغال شناخته شده است.
کلامی توجه به شاخص های فرهنگی را از دیگر رویکردهای کمیته امداد در خروج از فقر برشمرد و گفت: در سایه حمایت های کمیته امداد از دانش آموزان، امسال در کنکور سراسری ۷ قبولی در رشته های پزشکی داشته ایم.
وی یادآور شد: کمیته امداد استان با پرداخت ماهانه ۱۸۵ میلیارد ریال مستمری، نقش برجسته ای در پویایی اقتصاد و نشاط اجتماعی دارد.
۴۰۰ واحد مسکن و ۶۰۰ طرح اشتغال زایی برای مددجویان تحت حمایت اداره کل کمیته امداد استان، صبح امروز افتتاح شد.