احداث دو سامانه تولید برق از انرژی خورشید در اهر و ورزقان
احداث دو سامانه تولید برق از انرژی خورشید در اهر و ورزقان
مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی آذربایجان شرقی از احداث دو سامانه برق از انرژی خورشید در شهرکهای صنعتی اهر و ورزقان جهت تامین برق خبر داد.

به گزارش قلم پرس، سید مرتضی نیرومند اسکویی امروز صبح (شنبه) در جلسه شورای معاونین گفت: در جهت الگو سازی استفاده از انرژی پاک، دو سامانه برق از انرژی خورشید (فتوولتاییک) در شهرکهای صنعتی اهر و ورزقان جهت تامین برق ساختمان اداری در حال احداث می باشد.

وی با اشاره به میزان تولید برق سامانه ها اظهار داشت :  هرکدام از سامانه ها  ۵کیلووات تولید برق انجام خواهند داد.

نیرومند اسکویی هدف از این را توسعه و فرهنگ سازی استفاده از منابع تجدیدپذیر جهت تولید برق در کشور عنوان کرد و گفت : اهمیت استفاده از انرژی خورشیدی در مراکز تولیدی و صنعتی بسیار بالا بوده وپروژه های این شرکت در راستای مصوبه هیات وزیران در خصوص تامین حداقل ۲۰ درصد برق مصرفی ادارات از انرژی های تجدیدپذیر تعریف و اجرا شده است و تمام پنل‌های خورشیدی نیز با توجه به قانون حداکثر استفاده از توان تولید و خدماتی در تامین نیازهای کشور و تقویت آنها ساخت ایران می باشد.

 مدیرعامل شرکت شهرکهای صنعتی استان گفت: پیش از این پروژه ها، نیروگاه کوچک پانل خورشیدی در شهرک صنعتی شهید سلیمی و فناوری قطعات خودرو طراحی و اجرا شده است.

وی اظهار داشت: این نیروگاه ها با رعایت تمام اصول فنی و استانداردهای مرتبط و با سازه‌ تمام گالوانیزه توسط تبدیل‌ کننده‌ مجزا به شبکه‌ داخلی شهرک صنعتی شهید سلیمی و فناوری قطعات خودرو تبریز وصل شده است.