احداث بیش از ۱۹۵ کیلومتر راه اصلی و بزرگراه در آذربایجان شرقی
احداث بیش از ۱۹۵ کیلومتر راه اصلی و بزرگراه در آذربایجان شرقی

مدیرکل راه و شهرسازی آذربایجان‌شرقی دستاوردهای شاخص این اداره‌کل در دولت یازدهم را تشریح کرد. به گزارش قلم پرس به نقل از ایسنا، توحید اخلاقی، در رابطه با عملکرد این اداره‌کل در حوزه ساخت و توسعه راه‌ها، اظهار کرد: احداث بیش از ۱۹۵ کیلومتر راه اصلی و بزرگراه، احداث، بهسازی و آسفالت بیش از ۷۴۰ […]

مدیرکل راه و شهرسازی آذربایجان‌شرقی دستاوردهای شاخص این اداره‌کل در دولت یازدهم را تشریح کرد.

به گزارش قلم پرس به نقل از ایسنا، توحید اخلاقی، در رابطه با عملکرد این اداره‌کل در حوزه ساخت و توسعه راه‌ها، اظهار کرد: احداث بیش از ۱۹۵ کیلومتر راه اصلی و بزرگراه، احداث، بهسازی و آسفالت بیش از ۷۴۰ کیلومتر راه روستایی، هزینه ۶۲۰۰ میلیارد ریالی برای احداث، بهسازی و آسفالت راه اصلی و بزرگراه، انعقاد بیش از ۱۷۵ قرارداد بهسازی و آسفالت راه‌های روستایی با اعتبار بالغ بر ۱۹۵۰ میلیارد ریال و قیر تحویلی رایگان و مشارکتی به پروژه‌های راهسازی و راهداری به میزان بیش از ۱۶۲ هزار تن عملکرد شاخص اداره‌کل راه و شهرسازی در حوزه ساخت و توسعه راه‌ها در دولت یازدهم است.

وی از اجرای بیش از ۶۲۰ کیلومتر روکش آسفالت و بیش از دو میلیون و ۶۰۰ هزار متر مربع لکه‌گیری راه‌های اصلی در طول چهار سال گذشته خبر داد و افزود: اجرای بیش از ۲۸۰ کیلومتر لکه‌گیری و روکش آسفالت راه‌های روستایی، اجرای خط کشی، نگهداری، تهیه و نصب حفاظ‌های ایمنی، علایم ترافیکی، ابنیه فنی راه‌ها، اجرای راهداری زمستانی، ارتقای سیستم روشنایی تونل‌ها و جاده‌ها، خرید و بازسازی ماشین آلات راهداری و راهسازی، صیانت از حریم راه‌های قانونی و حذف نقاط پر حادثه عملکرد شاخص در حوزه راهداری است.

وی از مطالعه چهار طرح در بافت‌های ناکارآمد شهری خبر داد و گفت: فاز نخست جابجایی سکونت‌گاه‌های غیررسمی تبریز به تعداد ۱۷۱ واحد اجرا شده و جابه‌جایی ۷۰۰ واحد در دست اجراست.

به گفته‌ی اخلاقی، تشکیل بیش از ۶۰ جلسه ستادهای بازآفرینی شهری پایدار استان و شهرستان‌ها و کارگروه‌های تخصصی و پرداخت بیش از ۴۵۹۰ فقره تسهیلات احداث مسکن در بافت‌های ناکارآمد شهری بخشی دیگر از عملکرد اداره کل راه و شهرسازی در حوزه عمران و بهسازی شهری است.

وی با بیان این‌که در حوزه ساختمان و مسکن نیز وظایف مهمی برعهده اداره‌کل راه و شهرسازی است، یادآور شد: در این حوزه اقداماتی چون تکمیل و تحویل بیش از ۴۵ هزار واحد مسکن مهر، احداث ۱۷ باب مدرسه، مسجد و کلانتری در سایت مساکن مهر(شهرهای بالای ۲۵ هزار نفر)، صدور، تمدید و ارتقای پایه بیش از ۱۶ هزار و ۳۰۰ پروانه اشتغال به کار مهندسی و آماده‌سازی ۱۵۰ هکتار از سایت‌های مسکن مهر انجام شده است.

مدیرکل راه و شهرسازی آذربایجان‌شرقی خاطرنشان کرد: اجرای بالغ بر ۳۰ پروژه ساختمان‌های دولتی و عمومی(اداری، فرهنگی، ورزشی و درمانی) با زیربنای بالغ بر ۲۱۰ هزار متر مربع، ۱۲۶ تخت پروژه بیمارستانی (در حال اجرا یا مطالعه)، یک باب استادیوم ۱۰ هزار نفری، یک باب ندامتگاه ۵۰۰۰ نفری و اتمام و تحویل چهار پروژه بیمارستانی با ۵۲۹ تخت نیز توسط اداره کل راه و شهرسازی انجام گرفته است.

وی از همکاری موثر اداره‌کل راه و شهرسازی برای صدور محوز احداث ۲۱ هتل در راستای «تبریز ۲۰۱۸» خبر داد و گفت: در بخش معماری و شهرسازی انعقاد قرارداد تهیه طرح توسعه و عمران جامع شهری، اتمام و ارسال مدارک ۱۷ طرح به شورای عالی شهرسازی و معماری، کنترل ضوابط احداث بنا و تحقق‌پذیری کاربری توسعه شهرها، برگزاری بیش از ۴۰ جلسه سیما و منظر شهری و برگزاری بیش از ۱۴۵ جلسه کمیسیون ماده ۵ انجام شده است.

اخلاقی از اخذ بیش از ۳۰۰۰ سند تک برگ(به مساحت کل بیش از ۲۵۰۰ هکتار) خبر داد و یادآور شد: بیش از ۱۱۶۰ قطعه از اراضی ملی جهت اجرای طرح‌های دولتی، ملی و استانی به‌منظور استفاده به‌عنوان فضاهای اداری، آموزشی، فرهنگی مذهبی، بهداشتی درمانی، فضای سبز، تأمین مسکن اقشار ویژه و کم درآمد واگذار شده است.