احتشام حاجی پور: راهکار بازگشت اعتماد مردم به شورا، توجه به وظیفه نظارت است
احتشام حاجی پور: راهکار بازگشت اعتماد مردم به شورا، توجه به وظیفه نظارت است

رئیس شورای اسلامی آذربایجان‌شرقی با بیان اینکه همه ما به اندازه خودمان در اتفاقات اخیر رخ داده مقصر هستیم، گفت: راهکار بازگشت اعتماد مردم به این نهاد و تقویت آن توجه به دو وظیفه نظارت است و همینطور عدم اجازه دادن به کسانی که قصد تضعیف جایگاه شورا را دارند که بری اینکار باید نظارت در […]

رئیس شورای اسلامی آذربایجان‌شرقی با بیان اینکه همه ما به اندازه خودمان در اتفاقات اخیر رخ داده مقصر هستیم، گفت: راهکار بازگشت اعتماد مردم به این نهاد و تقویت آن توجه به دو وظیفه نظارت است و همینطور عدم اجازه دادن به کسانی که قصد تضعیف جایگاه شورا را دارند که بری اینکار باید نظارت در مجموعه تقویت شود.

به گزارش قلم پرس به نقل از روابط عمومی شورا اسلامی شهر تبریز، احتشام حاجی پور در سخنان پیش از دستور جلسه امروز شورای شهر تبریز، با تبریک روز معلم، معلمین را پدران و مادران جامعه خواند و ابراز داشت: ما در جامعه دینی زندگی می کنم و بر اساس آموزه های دینی معلمین ما دارای مقام والایی هستند.
او با تبریک روز کارگر و انتقاد از استفاده ابزاری از این روز تصریح کرد: اگر حقوق کارگران عادلانه پرداخت شود، بیمه آنها به موقع باشد و مسائلی از این دست در واقع روز کارگر را گرامی داشته ایم و نیازی به مراسم و تجلیل و تقدیر نیست، حتما در آن صورت است که کارگران از ما راضی خواهند شد.
حاجی پور در ادامه به بحث مشارکت مردم در مسائل مختلف پرداخت و این مشارکت را سرمایه اجتماعی دانست و گفت: جامعه مانند انسان از روح و جسم تشکیل شده و شورای شهر که حاصل از مشارکت مستقیم مردم است نماد این سرمایه های اجتماعی است.
رئیس شورای اسلامی استان اعتماد مردم به شورا و دیگر نهاد ها را یک سرمایه اجتماعی خواند و تاکید کرد: اگر بین مسئولین همدلی و همراهی نباشد این باعث خواهد شد که این سرمایه تضعیف شود و اگر محصول مشارکت مردم نتواند وظایفش را به درستی انجام دهد در آینده شاهد از بین رفتن سرمایه اجتماعی خواهیم بود.
او نظارت شورا بر خود شورا و نظارت شورا بر نهادهای زیر مجموعه را دو راهکار برای حفظ سرمایه اجتماعی و جایگاه شورا نامید و گفت: نظارت شورا بر شورا الزامی است و اتفاقات اخیر یکی از همین مسائل بوده، همچنین در این دوره به نظر می رسد نظارت شورا بر مجموعه های زیر نظر شورای شهر کاهش یافته و نتیجه اینکه به سرمایه های اجتماعی لطمه وارد شده است.
حاجی پور با بیان اینکه همه ما به اندازه خودمان در اتفاقات رخ داده مقصر هستیم تصریح کرد: وقتی اجازه دادیم یک نفر با مدرک زیر دیپلم به عنوان مشاور عالی حکم بگیرد نشان از ضعف نظارت شورا دارد.
حاجی پور تاکید کرد: راهکار بازگشت اعتماد مردم به این نهاد و تقویت آن توجه به دو وظیفه نظارت است و همینطور عدم اجازه دادن به کسانی که قصد تضعیف جایگاه شورا را دارند که بری اینکار باید نظارت در مجموعه تقویت شود.
عضو شورای شهر تبریز کسانی راکه قصد تضعیف شورا را دارند را علاقه مندان به دیکتاتوری یک نفر بر شهرداری دانست و ادامه داد: فرق شهرداری بدون شورا با شهرداری تحت نظر شورا تفاوت نظام پهلوی با جمهوری اسلامی ایران است.
وی از اعضای شورای شهر در خواست کرد: به مصداق آیه شریفه و همچنین قانون با یکدیگر مشورت کنیم و امور را پیش ببریم، اگر به ماهیت شورا ضربه بخورد به نظام مردم سالاری ضربه خورده است، شهرداری هم باید با انتقاد اعضا مقابله نکند.
حاجی پور در پایان تاکید کرد: اتفاقات رخ داده اخیر تلنگری به همه بود تا در وظایف شورا کوتاهی نکنیم.