اجلاس سراسری خانه‌های صمت کشور در تبریز تشریفاتی نیست
اجلاس سراسری خانه‌های صمت کشور در تبریز تشریفاتی نیست

[ad_1] رئیس خانه صنعت و معدن آذربایجان‌شرقی از برگزاری اجلاس سراسری خانه‌های صمت کشور در ۲۱ تا ۲۳ تیر ماه در تبریز خبر داد و گفت: در این اجلاس هدف این نیست که عده‌ای از سرمایه‌گذاران و واحدهای صنعتی و تولیدی اقصی نقاط کشور بیایند و بگردند و بعد هم بدون هیچ دستاوردی به کاشانه […]

[ad_1]


رئیس خانه صنعت و معدن آذربایجان‌شرقی از برگزاری اجلاس سراسری خانه‌های صمت کشور در ۲۱ تا ۲۳ تیر ماه در تبریز خبر داد و گفت: در این اجلاس هدف این نیست که عده‌ای از سرمایه‌گذاران و واحدهای صنعتی و تولیدی اقصی نقاط کشور بیایند و بگردند و بعد هم بدون هیچ دستاوردی به کاشانه خود برگردند بلکه اینجا قرار است تا مشکلات همه احصاء شود و به متولیان امر منتقل شود ولی این بار یک صدا.

  به گزارش قلم پرس،از تبریز، محمدحسین باقری ظهر امروز در نشست خبری به مناسبت برگزاری رویداد ملی اجلاس سراسری خانه‌های صمت کشور همزمان با مراسم گرامیداشت روز صنعت و معدن اظهار کرد: همایش خانه‌های صنعت سال‌ها به خاطر پاندمی به تعویق افتاده بود، حالا هم میزبانی این اجلاس بر عهده استان دیگری گذاشته شد که با تلاش اعضای خانه صمت استان، این میزبانی به استان آذربایجان‌شرقی تعلق گرفت.

دومین خانه بزرگ صمت کشور تبریز است

وی با بیان اینکه دومین خانه بزرگ صمت کشور تبریز است، گفت: البته این اجلاسی است که برای اولین بار در یک استان خارج از تهران برگزار می‌شود، از این‌رو باید به بهترین شکل و در شأن و جایگاه تبریز برای به دست آوردن برخی دستاوردها باشد.

رئیس خانه صنعت و معدن استان با تاکید بر اینکه یک دست صدا ندارد ولی اگر دو دست و چند دست با هم به صدا درآید قطعا این صدا به گوش همه خواهد رسید، افزود: در این اجلاس هدف این نیست که عده‌ای از سرمایه‌گذاران و واحدهای صنعتی و تولیدی اقصی نقاط کشور بیایند و بگردند و بعد هم بدون هیچ دستاوردی به کاشانه خود برگردند بلکه اینجا قرار است تا مشکلات همه احصا شود و به متولیان امر منتقل شود ولی این بار یک صدا.

وی ادامه داد: در این همایش سه روزه مقرر شده است تا همه استان‌ها مشکلات صنعتی خود را جمع کنند و موانع یک جا گفته شود تا یکصدا به گوش مسؤولان برسانیم، وگرنه هی یک استان از مشکلاتش بگوید، اثری نخواهد داشت ولی قطعا اگر ۳۲ استان یک جا بگویند اثرگذار خواهد بود.

خانه صنعت و معدن را فراموش نکنید

محمدباقر سلطانی، عضو خانه صنعت و معدن آذربایجان‌شرقی توضیح داد: خانه صنعت و معدن علاقه‌مند به این است تا اهالی رسانه به عنوان بازوان توانا انتقادات را به گوش ما برسانند و آنها را منتشر کنند؛ ما را فراموش نکنید و ضعف و قوت‌های ما را بگویید.

وی با بیان اینکه خانه صنعت و معدن استان تفاهم‌نامه‌ای با پارک و علم و فناوری منعقد کرده است، خاطرنشان کرد: چندین سال است که در پارک علم و فناوری حاضر هستم و از نزدیک شاهد این بودم که علم در کنار صنعت قرار گرفته و کارهای بسیاری بزرگی در حال اتفاق است.

سلطانی به ارتباط خانه علم و صنعت با دانشگاه‌های استان از جمله دانشگاه سراسری تبریز و آزاد تبریز و دانشگاه ایلخچی و مدنی اشاره کرد و یادآور شد: خانه صنعت و معدن عضو ثابت ماده هفتم اقتصاد است.

عضو خانه صنعت و معدن استان اضافه کرد: مقرر شد تا یک مرکز پژوهشی در خانه مجهز کنیم که به لطف خدا محقق شد.

اجلاس خانه صمت تشریفاتی نیست!

وی با بیان اینکه نماینده‌ای از خانه صنعت و معدن در کمیته انرژی استان وجود دارد، گفت: سال گذشته کمترین قطعی برق در صنعت استان داشتیم که این برنامه برای امسال هم انجام خواهد گرفت.

سلطانی با اشاره بر اینکه نوید این را می‌دهیم که ۶۲ هزار مگاوات برق امسال برای بخش صنعت و معدن در نظر گرفته شده است، یادآور شد: اولین خانه صنعت و معدن استان‌ها در تبریز شکل گرفته است و این خانه با ارتباط با جوانان سعی بر حل مشکلات جوانان دارد.

وی در ارتباط با برگزاری اجلاس خانه‌های صنعت و معدن در تبریز بیان داشت: این اجلاس به منزله باز کردن سفره‌ای برای گشت و گذار عده‌ای نیست چراکه میهمانانی که به این اجلاس دعوت شده‌اند جزء افراد تاثیرگذار و مرفه جامعه هستند و اصلا نیازی به مراسم برای تفریحات شخصی ندارند و قطعا هر جای دنیا که بخواهند می‌توانند به بهترین شکل تفریح کنند.

این عضو خانه صمت استان ادامه داد: در این اجلاس سعی بر آن است تا مشکلات صنعت گفته شود ولی این دفعه همه با هم و یک صدا. فکرش را بکنید در کل کشور یک قطعنامه کلی برای سراسر استان صادر شود.

وی با تاکید بر اینکه این اجلاس یک شانس برای استان است که نماینده سراسر استان‌ها و برخی کشورهای خارجی خواهد آمد، افزود: ما بخش خصوصی هستیم و تا مادامی که مشکلات حل نشده است، بی‌خیال نخواهیم بود.

حضور ۱۰۰ میهمان

سولماز علیپور، مدیر روابط عمومی خانه صمت استان آذربایجان‌شرقی همچنین مطالب مرتبط با اجلاس را تشریح کرد و یادآور شد: این اجلاس از تاریخ ۲۱ تا ۲۳ تیر ماه در تبریز برگزار می‌شود و به عبارتی این رویداد یک رویداد ملی محسوب می‌شود.

وی ادامه داد: برگزاری این همایش یک فرصت خوبی است تا بتوان از این ظرفیت پیش آمده استفاده کنیم که البته هدف ایجاد یک برآورد و دستاورد است.

مدیر روابط عمومی خانه صمت استان تصریح کرد: همایش امسال یک حالت ملی به خود گرفته و امسال بیش از ۱۰۰ میهمان خارج از استان خواهیم داشت.

وی افزود: فردا دهم خردادماه  نیز رونمایی همایش توسط استاندار آذربایجان‌شرقی انجام خواهد گرفت.

علیپور با بیان اینکه یکی از برنامه‌های همایش تقدیر از واحدهای منتخب است، افزود: در حال حاضر ۲۱ گروه صنعتی منتخب تعیین شده‌اند که در همایش مورد تقدیر قرار خواهند گرفت همچنین از بین آنها چند منتخب ملی نیز خواهیم داشت.

وی تاکید کرد: امید است با همکاری و همدلی یک اجلاس در شان تبریز داشته باشیم، چراکه کل خانه‌های صنعت مشکلات خود را احصا کردند و در حال مکاتبه با هم هستیم، تا همه این موضوعات به صورت کمیته‌ای در اجلاس مطرح شود.

پایان پیام/۶۰۰۲۷/س


[ad_2]