اجرای عملیات مرمت سقف یخچال تاریخی له له بیگ تبریز
اجرای عملیات مرمت سقف یخچال تاریخی له له بیگ تبریز

[ad_1] اجرای عملیات مرمت سقف یخچال تاریخی له له بیگ تبریز شهردار منطقه ۸ تبریز از اجرای عملیات مرمت سقف در یخچال تاریخی له له بیگ خبر داد. به گزارش قلم پرس،، حسین منیری فر ضمن اعلام خبر فوق تاکید کرد: این بنا دارای طاق گنبدی می باشد که به دلیل رطوبت و سنگینی لایه های […]

[ad_1]

اجرای عملیات مرمت سقف یخچال تاریخی له له بیگ تبریز

شهردار منطقه ۸ تبریز از اجرای عملیات مرمت سقف در یخچال تاریخی له له بیگ خبر داد.

به گزارش قلم پرس،، حسین منیری فر ضمن اعلام خبر فوق تاکید کرد: این بنا دارای طاق گنبدی می باشد که به دلیل رطوبت و سنگینی لایه های بالای سقفی ترک های عمیق در آن ایجاد شده بود که بعد از سبک سازی سقف مجموعه، عملیات مرمتی طاق فوقانی یخچال آغاز شده و در روزهای آینده عملیات مرمتی یخچال تداوم خواهد یافت.

وی ضمن ضروری خواندن مرمت و احیاء این اثر تاریخی گفت: یخچال تاریخی له له بیگ یکی از قدیمی ترین یخچال‌های تاریخی تبریز است که طی دهه های گذشته، توسط شهرداری تبریز خریداری شده بود ولی بدلیل عدم استفاده از آن و آسیب های محیطی، این بنای ارزشمند در آستانه تخریب و نابودی قرار گرفته و با کار کارشناسی نقشه های مرمتی این مجموعه تهیه و عملیات پیش مرمتی و ساماندهی این یخچال طی هفته های اخیر توسط معاونت فنی و عمرانی منطقه ۸، آغاز شده است.

شهردار منطقه ۸ افزود: امیدواریم با مرمت اصولی این یخچال تاریخی احیا شده و در آینده نزدیک از این یخچال به عنوان کاربری های فرهنگی و گردشگری، استفاده بهینه شود.

 

[ad_2]