اجرای عملیات مرمت سقف های یخچال تاریخی له له بیگ و بازار تاریخی کفاشان تبریز
اجرای عملیات مرمت سقف های یخچال تاریخی له له بیگ و بازار تاریخی کفاشان تبریز

[ad_1] اجرای عملیات مرمت سقف های یخچال تاریخی له له بیگ و بازار تاریخی کفاشان تبریز شهردار منطقه ۸ تبریز از اجرای عملیات مرمت سقف در یخچال تاریخی له له بیگ خبر داد. به گزارش قلم پرس،، حسین منیری فر ضمن اعلام خبر فوق تاکید کرد: این بنا دارای طاق گنبدی می باشد که به دلیل […]

[ad_1]

اجرای عملیات مرمت سقف های یخچال تاریخی له له بیگ و بازار تاریخی کفاشان تبریز

شهردار منطقه ۸ تبریز از اجرای عملیات مرمت سقف در یخچال تاریخی له له بیگ خبر داد.

به گزارش قلم پرس،، حسین منیری فر ضمن اعلام خبر فوق تاکید کرد: این بنا دارای طاق گنبدی می باشد که به دلیل رطوبت و سنگینی لایه های بالای سقفی ترک های عمیق در آن ایجاد شده بود که بعد از سبک سازی سقف مجموعه، عملیات مرمتی طاق فوقانی یخچال آغاز شده و در روزهای آینده عملیات مرمتی یخچال تداوم خواهد یافت.

وی ضمن ضروری خواندن مرمت و احیاء این اثر تاریخی گفت: یخچال تاریخی له له بیگ یکی از قدیمی ترین یخچال‌های تاریخی تبریز است که طی دهه های گذشته، توسط شهرداری تبریز خریداری شده بود ولی بدلیل عدم استفاده از آن و آسیب های محیطی، این بنای ارزشمند در آستانه تخریب و نابودی قرار گرفته و با کار کارشناسی نقشه های مرمتی این مجموعه تهیه و عملیات پیش مرمتی و ساماندهی این یخچال طی هفته های اخیر توسط معاونت فنی و عمرانی منطقه ۸، آغاز شده است.

شهردار منطقه ۸ افزود: امیدواریم با مرمت اصولی این یخچال تاریخی احیا شده و در آینده نزدیک از این یخچال به عنوان کاربری های فرهنگی و گردشگری، استفاده بهینه شود.

منیری فر همچنین اظهار کرد: بدلیل گذر زمان و بروز برخی حوادث از جمله آتش سوزی در این بازار که منجر به سیاهی سقف شده بود، شهرداری منطقه۸ عملیات مرمت سقف این بازار را طی روزهای اخیر آغاز کرده است.

وی افزود: شهرداری منطقه ۸ برنامه های متعدد مرمتی و کفسازی برای بازار تاریخی تبریز، در دست اجرا دارد که با تکمیل آنها شاهد ساماندهی بازار تاریخی تبریز خواهیم بود.

[ad_2]