اجرای بی‌وقفه پروژه های عمرانی توسط شهرداری کلانشهر تبریز
اجرای بی‌وقفه پروژه های عمرانی توسط شهرداری کلانشهر تبریز

با وجود مشکلات اقتصادی در کشور، اجرای پروژه های عمرانی توسط شهرداری کلانشهر تبریز بدون وقفه تداوم داشته بطوریکه مسیرگشایی خیابان قطران به چایکنار به عنوان یکی از مهمترین پروژه‌های شهری در حوزه منطقه چهار، طی روزهای آتی به بهره برداری می رسد. قلم پرس:  مسیرگشایی های شهری همواره از اهمیت بسیار زیادی برای مردم […]

با وجود مشکلات اقتصادی در کشور، اجرای پروژه های عمرانی توسط شهرداری کلانشهر تبریز بدون وقفه تداوم داشته بطوریکه مسیرگشایی خیابان قطران به چایکنار به عنوان یکی از مهمترین پروژه‌های شهری در حوزه منطقه چهار، طی روزهای آتی به بهره برداری می رسد.

قلم پرس:  مسیرگشایی های شهری همواره از اهمیت بسیار زیادی برای مردم برخوردار است و به دنبال خود، ایجاد اشتغال، توسعه فرهنگ شهری و همچنین توسعه همه جانبه فرهنگی و اجتماعی را به دنبال دارند.

شهرداری تبریز نیز در طول چند سال اخیر، علی رغم مشکلات بسیار شدید مالی، مسیرگشایی در اکثر محلات نیمه برخوردار و کم برخوردار را در دستور کار و اولویت خود قرار داده است.

این بار نیز شهرداری منطقه چهار تبریز با داشتن بیش از ۴۴ درصد بافت فرسوده و کم برخوردار از مجموع مساحت منطقه، برای افزایش ارائه خدمات به مردم این منطقه، آستین همت بالا زده است و مسیرگشایی امتداد خیابان قطران را در روزهای آتی به بهره برداری می رساند

شهردار تبریز: مسیرگشایی، اصلی ترین و مهم ترین راهکار توانمندسازی بافت های فرسوده

مهندس ایرج شهین باهر معتقد است که مسیرگشایی، یکی از اصلی‌ترین راهکارهای توانمندسازی بافت فرسوده و محروم شهری است که شهرداری و شورای اسلامی کلانشهر تبریز نسبت به این موضوع توجه و تاکید ویژه ای دارند.

 وی با اشاره به افزایش ارزش افزوده اراضی و ساختمان ها پس از انجام مسیرگشایی ها می گوید: مناطق پردرآمد شهرداری تبریز باید در راستای توسعه همه جانبه و توزیع عادلانه منابع شهری، با شهرداری مناطق کمتر برخودار همکاری تنگاتنگی داشته باشند.

اجرای بی‌وقفه پروژه های عمرانی توسط شهرداری کلانشهر تبریز / مسیرگشایی قطران به چایکنار افتتاح می‌شود

 مسیرگشایی امتداد خیابان قطران در روزهای آتی

اکبر امجدی، شهردار منطقه چهار تبریز در گفتگو با آی نیوز با بیان اینکه این پروژه به زودی مورد بهره برداری قرار می گیرد اظهار می کند: بیش از ۲۸ میلیارد تومان برای مسیرگشایی امتداد خیابان قطران(حجتی به جایکنار) در منطقه چهار شهری تبریز هزینه شده است.

 وی توانمندسازی و تحکیم بافت ناکارآمد شهری را یکی از اصلی ترین سیاست های شهرداری منطقه ۴ در حوزه عمران و شهرسازی اعلام می کند و می افزاید: مسیرگشایی امتداد خیابان قطران یکی از مهم ترین مطالبات بحق مردم منطقه بود که خوشبختانه در آینده نزدیک به بهرداری می رسد و با بهره برداری از آن شاهد تحقق دو موضوع مهم روان سازی ترافیکی و نوسازی و مقاوم سازی بافت شهری می شود.

هزینه کرد یک میلیاردی شهرداری منطقه ۴ در بخش عمرانی مسیرگشایی قطران

جمشید نقش کار، معاون فنی و عمرانی شهرداری منطقه چهار تبریز نیز مسیرگشایی امتداد خیابان قطران را یکی از مهم ترین نیازهای ضروری مردم منطقه می داند و می گوید: مسیرگشایی خیابان حجتی به چایکنار، در مسیری به طول ۸۰۰متر و عرض ۲۴ متر، به آخرین جزئیات فنی تکمیلی رسیده و پس از یکسری اقدامات جزیی، تقدیم مردم منطقه می شود.

وی با بیان اینکه میزان هزینه کرد در بخش عمرانی این پروژه در حدود یک میلیارد تومان است اظهار می کند: از این میزان، ۳۵۰ میلیون تومان مربوط به آسفالت ریزی و مابقی مربوط به زیرسازی و برخی اقدامات دیگر است.

وی همچنین از جدول گذاری نزدیک به یک هزار و ۴۰۰ متری در این مسیرگشایی خبر داد.

اجرای بی‌وقفه پروژه های عمرانی توسط شهرداری کلانشهر تبریز / مسیرگشایی قطران به چایکنار افتتاح می‌شود

تملک ۹۸ واحد و باب مسکونی و تجاری برای اجرای مسیرگشایی قطران به چایکنار

علی زارعی، مدیراملاک منطقه چهار تبریز نیز می گوید: در مسیرگشایی امتداد خیابان قطران، ۸۸ واحد مسکونی و ۱۰ باب تجاری، تملک و آزادسازی شده که هزینه کرد آن در حدود ۲۷ میلیارد تومان است.

وی ادامه می دهد: علی رغم محدودیت و کمبود شدید منابع مالی، تملک واحدهای مسکونی و تجاری با تدبیر آقای شهردار انجام شد و مردم این منطقه به یکی از آرزوهای خود دست یافتند.

گفتنی است با توجه ویژه اعضای شورا و شهرداری کلانشهر تبریز به توزیع امکانات در مناطقع مختلف، اجرای پروژه های مسیرگشایی، ضمن کاهش روزافزون ترافیک شهری عاملی برای توسعه متوازن اقتصادی و فرهنگی به شمار خواهد آمد.