اجرای بیش از یک هزار و ۱۰۰ طرح با حجم مالی ۶۰ هزار میلیارد تومان در شهرداری‌های کشور
اجرای بیش از یک هزار و ۱۰۰ طرح با حجم مالی ۶۰ هزار میلیارد تومان در شهرداری‌های کشور
رئیس سازمان شهرداری‌ها و دهیاری‌های کشور گفت: بیش از یک هزار و ۱۰۰ طرح با حجم مالی ۶۰ هزار میلیارد تومان در شهرداری های سراسر کشور در حال اجرا است که در این زمینه ۲ هزار و ۳۰۰ فرصت شغلی ایجاد شده است.

به گزارش قلم پرس، مهدی جمالی‌نژاد صبح امروز در همایش و نمایشگاه ملی فرصت‌های سرمایه‌گذاری شهرهای آذربایجان‌شرقی اظهار کرد: شهرداری‌ها باید سکاندار شهر بوده و سرمایه‌گذارها را جذب کنند، به طوری که استراتژی برد _ برد برای بخش خصوصی و شهرداری است.

وی اعتماد سازی را اولین پیش شرط جذب سرمایه گذار عنوان کرد و افزود: اگر سرمایه‌گذاری عالمانه و آگاهانه باشد بازی برد برد برای شهرداری‌ها و سرمایه‌گذارها خواهد بود.

وی افزود: در سطح کشور ۱۴۰۰ شهر و ۳۸ هزار روستا وجود دارد که با استفاده از ظرفیت‌حوزه سرمایه گذاری مسیر توسعه را هموارتر کنند.

رئیس سازمان شهرداریها و دهیاریهای کشور اقتصاد شهری را بهترین موقعیت برای سرمایه‌گذاری دانست و گفت: شهرداری‌ها بیش از ۳۶۰ خدمات به شهروندان ارائه می‌دهند و تک‌تک خدمات شهری می ‌توانند زمینه جذب سرمایه‌گذار باشد.

جمالی‌نژاد با بیان اینکه باید به  استقبال سرمایه گذار برویم، گفت: شرایط فعلی آذربایجان‌شرقی نیز برای این موضوع مساعد است. تراکم فروشی مانند فروش اعضای بدن است، وقتی توان جذب سرمایه گذاری در شهر ایجاد کنیم کار به تراکم فروشی نمی رسد.

 

رئیس سازمان شهرداریها و دهیاریهای کشور افزود: برای ایجاد جهش سرمایه گذاری باید مثلث شهرداری‌ها و سرمایه‌گذار و کارآفرین‌های دانش بنیان ایجاد شود تا بتوانیم بالندگی ‌و رشد همه جانبه برای شهر را به ارمغان ‌بیاوریم.

وی ادامه داد: تعامل نظام‌مند بخش خصوصی و شهرداری نیز یکی دیگر از لازمه‌های سرمایه گذاری است و باید با بازوی نظارتی مراقب باشیم پروژه‌های سرمایه گذاری با شکست مواجه نشوند.

جمالی‌نژاد خاطرنشان کرد: در خصوص قطار شهری تبریز با همت شورا و شهرداری خیز خوبی برداشته شده است که امیدوارم با کمک‌های دولت در بحث فایناس به جهشی مناسب تبدیل شود.