اجاره دادن کارت‌های بانکی  ممنوع!
اجاره دادن کارت‌های بانکی  ممنوع!

[ad_1] رئیس پلیس فتا آذربایجان‌شرقی گفت: کاربران فضای مجازی در صورتی که با تبلیغات جعلی کلاهبرداران سایبری تحت عنوان کسب درآمد بالا در شبکه‌های اجتماعی با استفاده از اجاره کارت‌های بانکی مواجهه شدند به هیچ عنوان فریب این تبلیغات جعلی را نخورند. به گزارش قلم پرس،از تبریز، محسن محمودی اظهار داشت: کلاهبرداران سایبری همیشه در […]

[ad_1]


رئیس پلیس فتا آذربایجان‌شرقی گفت: کاربران فضای مجازی در صورتی که با تبلیغات جعلی کلاهبرداران سایبری تحت عنوان کسب درآمد بالا در شبکه‌های اجتماعی با استفاده از اجاره کارت‌های بانکی مواجهه شدند به هیچ عنوان فریب این تبلیغات جعلی را نخورند.

به گزارش قلم پرس،از تبریز، محسن محمودی اظهار داشت: کلاهبرداران سایبری همیشه در صدد این هستند که از هموطنان در فضای مجازی کلاهبرداری کنند و برای رسیدن به اهداف پلید خود هر راه و روش ممکن را در پیش می‌گیرند که در این بین باید کاربران هوشیار بوده تا در دام این مجرمان گرفتار نشوند.

وی افزود: امروزه همه‌ افراد با چندین حساب و کارت‌های بانکی سروکار دارند و با توجه به ایجاد این حساب‌ها با استفاده از اطلاعات هویتی‌شان باید در حفظ و نگهداری آنان نهایت دقت را داشته باشند تا در معرض آسیب و خطر افراد سودجو قرار نگیرند.

محمودی بیان داشت: مجرمان و افراد سودجو با سوء‌استفاده از ناآگاهی برخی افراد با تبلیغات گسترده در شبکه‌های اجتماعی با وعده درآمد بالا و با فریب و اغفال ممکن است اقدام به اجاره کارت بانکی افراد نمایند تا برای پیش برد اهداف خود از این حساب‌ و کارت‌ها در سایت‌ها  و موارد مجرمانه استفاده ‌کنند.

این مقام انتظامی گفت: مسؤولیت قانونی و حقوقی هر تخلفی که از طریق این حساب‌های اجاره‌ای انجام می‌شود بر عهده دارندگان حساب خواهد بود و این افراد از مجازات‌های قانونی در امان نخواهند ماند.

رئیس پلیس فتا استان آذربایجان‌شرقی تاکید کرد: کاربران در صورت مواجهه با هر نوع تبلیغی در شبکه‌های اجتماعی مبنی بر اجاره دادن حساب و کارت بانکی در قبال دریافت هر مبلغی به هیچ عنوان این عمل مجرمانه را انجام نداده و فریب مجرمان سایبری را نخورند. 

وی به اجاره‌دهندگان و اجاره‌کنندگان حساب‌ها و کارت‌های بانکی هشدار داد: اجاره دادن حساب و کارت‌های بانکی جرم است و چنان چه افراد بخواهند از این طریق اقدام به انجام کارهای مجرمانه و یا به افراد مجرم در این راه کمک نمایند پلیس فتا با همکاری دستگاه قضائی به شدت با این افراد در چارچوب قانون برخورد قاطع خواهد داشت.

این مقام مسؤول به شهروندان توصیه کرد: نکات امنیتی در خصوص رمزهای کارت‌های بانکی را جدی گرفته و تحت هیچ شرایطی در اختیار دیگران نگذارند و در صورتی که با موارد مجرمانه و مشکوک مواجهه شدند مراتب را از طریق سایت پلیس فتا به آدرس WWW.Cyberpolice.ir و یا تماس با مرکز فوریت های سایبری به شماره ۰۹۶۳۸۰گزارش کنند.

انتهای پیام/س


[ad_2]