آنقدری که از کارگران و کارمندان مالیات گرفته می‌شود از کاسبان و تاجران گرفته نمی شود
آنقدری که از کارگران و کارمندان مالیات گرفته می‌شود از کاسبان و تاجران گرفته نمی شود

نماینده مردم کلیبر در مجلس‌ شورای اسلامی گفت: بر اساس عملکرد سال‌جاری استان نسبت عملکرد ۹۵سال به سال جدید بیش از ۱۳٫۹ درصد افزایش یافته یعنی رقم ۲ هزار و ۱۰۰ میلیارد تومان به ۲ هزار و ۴۰۰ میلیارد تومان افزایش یافته است. به گزارش قلم پرس به نقل از خبرگزاری فارس، قلی‌الله قلی‌زاده امشب […]

نماینده مردم کلیبر در مجلس‌ شورای اسلامی گفت: بر اساس عملکرد سال‌جاری استان نسبت عملکرد ۹۵سال به سال جدید بیش از ۱۳٫۹ درصد افزایش یافته یعنی رقم ۲ هزار و ۱۰۰ میلیارد تومان به ۲ هزار و ۴۰۰ میلیارد تومان افزایش یافته است.

به گزارش قلم پرس به نقل از خبرگزاری فارس، قلی‌الله قلی‌زاده امشب در نشست شورای برنامه‌ریزی استان، در خصوص موضوعات مطرح شده در خصوص درصد مالیات استان، اظهار داشت: نحوه طرح و ارائه مطلب از خود مطلب خیلی مهم‌تر است، در رابطه با بحثی که در موضوع مالیات التهابی در استان ایجاد کرد به ارائه مطلب توجه نشده یا اینکه اطلاعات  فردی در این مورد کم بوده است.

وی افزود: اولا گرفتن مالیات بر اساس قانون آن چیزی که مصوب است اگر اضافه گرفته شود به استان بر می‌گردد و این دقیقا در جهت منافع استان بوده و ما نیز موظف به رعایت قانون هستیم.

نماینده مردم کلیبر در مجلس‌ شورای اسلامی با بیان اینکه اکثرا آذربایجان‌شرقی را با استان‌هایی همچون اصفهان مقایسه می‌کنند، گفت: در مالیات مصوب استان آذربایجان‌شرقی ۲هزار ۱۰۰ میلیون تومان مالیات مصوب بوده که عملکردمان در مدت ۹ ماهه ۸۹ درصد بوده و بر اساس پیش بینی‌ها تا آخر سال ۹۵ درصد خواهد بود.

وی ادامه داد: اگر اضافه‌تر از این عدد گرفته می‌شد دوباره به استان بر می‌گشت در حالی که اصفهان حدود ۶هزار و ۱۰۰ میلیارد تومان بوده چرا که صنعتی‌تر است و از این عدد ۴ هزار و ۹۰۰ میلیارد تومان یعنی ۸۴ درصد نسبت به مصوبه اخذ شده یا خواهند کرد.

قلی‌زاده تصریح کرد: حالا بر اساس آن چیزی که به نسبت عملکرد ۹۵ به سال ۹۶ پیش‌بینی کرده‌اند استان آذربایجان‌شرقی بیش از  ۱۳٫۹ درصد افزایش یافته یعنی رقم ۲ هزار و ۱۰۰ میلیارد تومان به ۲ هزار و ۴۰۰ میلیارد تومان افزایش یافته ولی اصفهان ۱۶ هزار و ۲۰۰ میلیارد تومان پیش‌بینی شده برای ۹۶ و در این بین در ظاهر افزایش آنها کمتر از استان ما بوده است.

وی خاطرنشان کرد: اما در اصل قضیه رقم مصوب استان ۲هزار و ۱۰۰ میلیارد تومان و رقم اصفهان ۶هزار و ۱۰۰ میلیارد تومان است، به عبارتی وقتی مطلبی را درست ارائه نمی‌شود در جامعه  فکر می‌کنند جیب کاسبان استان را خالی شده و جای دیگری می‌برند.

نماینده مردم کلیبر در مجلس‌ شورای اسلامی ادامه داد: مالیات یکی از درآمدهای اصلی کشور است که متاسفانه در ابتدای کار در مرحله واریز حقوق‌ها از کارمندان و کارگران گرفته می شود و آنقدری که از کارگران و کارمندان مالیات گرفته می‌شود از کاسبان و تاجران گرفته نمی شود، در موضوع کارگران و کارمندان فرار مالیاتی زیر صفر است ولی در فعالیت‌های بخش خصوصی احتمال فرار مالیاتی بسیار بالا است.