آموزش پرورش باور دارد که تحول از درون مدرسه باید شروع شود نه از ادارات
آموزش پرورش باور دارد که تحول از درون مدرسه باید شروع شود نه از ادارات
مدیرکل آموزش و پرورش آذربایجان‌شرقی بابیان اینکه آموزش پرورش باور دارد که تحول از درون مدرسه باید شروع شود نه از ادارات گفت: استقبال دانش‌آموزان از اولین فستیوال رینوفست بی نظیر بوده و انتظار داریم تا۱۰۰۰ نفر ثبت‌نام کنند.

به گزارش قلم پرس، مسعود سعادتی ظهر امروز در نشست خبری فستیوال رینوفست اظهار کرد: برگزاری نمایشگاه‌های علمی در انواع مختلف و اجرای پروژه‌های علمی در خارج از درس، پذیرفته شدن تامین و بست دانش است.

وی ادامه داد: برگزاری فستیوال‌های فناوری و علمی معمولا فضای علمی آمیخته با تفریحی و آموزش است. استان ما در حوزه‌ نمایشگاه‌های فناوری و نوآوری جزء استان‌های پیشتاز در این زمینه است.

سعادتی در خصوص اهداف فستیوال بیان داشت:  اهداف فستیوال فضای آموزشی و علمی است که انواع برنامه‌ها دارد، آگاهی به دانش‌آموزان از محورهای اصلی ما و فستیوال است.

وی افزود: در استان ما بیش از ۳۹ پژوهش‌سرای دانش‌آموزی وجود دارد و تاکیدمان به این پژوهش‌سراها فعال بودن در این راستا بودده و در این رویداد در راستای هفته‌ پژوهش است و ما برنامه‌ای داریم کسانی که در رینوتکس شرکت دارند در هفته‌ پژوهش از آنان تجلیل شوند.

وی گفت: آموزش پرورش باور دارد که تحول از درون مدرسه باید شروع شود نه از ادارات. برای اینکه بتوانیم مدارس را پای کار بیاوریم برنامه‌هایی در این حوزه داریم و قصد داریم دانش‌آموزان در این مسیر استعدادهای خود را بشناسند.

سعادتی ادامه داد: این فستیوال می‌تواند بخشی از برنامه‌های تحول در مدرسه باشد. آمار ثبت‌نام دانش‌آموزان در فستیوال افزایش یافته و ۸۰۰ نفر ثبت‌نام کرده‌اند. تمام دانش‌آموزان باید تحت تاثیر این فستیوال قرار بگیرند و در فضای فستیوال شرکت کنند.

رضا کریملو، رئیس ستاد  اجرایی رینوتکس نیز در این جلسه متذکر شد: نمایشگاه رینوفست در دوره‌ یازدهم برگزار می‌شود و ما در این نمایشگاه تمام تلاشمان را کردیم که با قدرت استان در این راستا جلو برود. آسیب‌شناسی در دوره‌ اول اتفاق افتاده است. بالای ۲۰ مورد تغییراتی در نمایشگاه اتفاق افتاده و یکی از مهم‌ترین اتفاقات برگزاری این فستیوال است.

وی ادامه داد: ما باید توجه ویژه‌ای به دانش‌آموزان داشته باشیم، برنامه‌هایمان این است سالنی در اختیار این دانش‌آموزان اختصاص دهیم و در این راستا باید مشارکت دانش‌آموزان زیاد شود تا استعداد آنها ارزیابی شود.

تقی‌پور، رئیس ستاد اجرایی رینوفست نیز در این نشست اذعان داشت: بدون شک راه برون رفت و پیشرفت مملکت توجه به فناوری‌های نو است. اگر بخواهیم پیشرفت کنیم باید به فناوری‌های نوین توجه ویژه داشته باشیم و این باید در زمان دانش‌آموزی باشد.

وی تصریح کرد:  قصد نداریم این فستیوال را در یک دوره برگزار کنیم ما می‌خواهیم با شرکت‌کنندگان بتوانیم فرصت‌های شغلی را برای آنها برآورده کنیم.

وی یادآور شد: این فستیوال از ۴ قسمت تشکیل شده است و مهم‌ترین این قسمت هوش مصنوعی است که با فرمایش مقام معظم رهبری باید توجه ویژه‌ای به این قسمت داشته باشیم.

انتهای پیام/