آموزش باید با تربیت آمیخته شود/ سیاست دولت مردمی، نجات آموزش و پرورش از سیاست‌زدگی است
آموزش باید با تربیت آمیخته شود/ سیاست دولت مردمی، نجات آموزش و پرورش از سیاست‌زدگی است

[ad_1] استاندار آذربایجان شرقی با تأکید بر اینکه آموزش باید با تربیت آمیخته شود، گفت: نگاه دولت مردمی سیزدهم این است که آموزش و پرورش به دور از سیاست‌زدگی، رسالت تربیتی و آموزشی خود را دنبال کند. به گزارش قلم پرس،از تبریز، عابدین خرّم در دیدار با نماینده مقام معظم رهبری در اتحادیه انجمن‌های اسلامی […]

[ad_1]


استاندار آذربایجان شرقی با تأکید بر اینکه آموزش باید با تربیت آمیخته شود، گفت: نگاه دولت مردمی سیزدهم این است که آموزش و پرورش به دور از سیاست‌زدگی، رسالت تربیتی و آموزشی خود را دنبال کند.

به گزارش قلم پرس،از تبریز، عابدین خرّم در دیدار با نماینده مقام معظم رهبری در اتحادیه انجمن‌های اسلامی دانش‌آموزان، با تبریک روز معلم، اظهار داشت: بزرگترین اشکال نظام آموزشی و تربیتی ما این است که آموزش و پرورش را یک اداره و سازمان می‌دانیم، در حالی که آموزش و پرورش را باید در مدارس و در بین دانش‌آموزان ببینیم.

 وی با اشاره به اینکه در حال حاضر حوزه تربیتی و پرورشی مدارس با روحیات دانش‌آموزان و فضای واقعی جامعه فاصله دارد، افزود: اگر بتوانیم آموزش را در مدارس با تربیت متناسب با شرایط جامعه آمیخته کنیم افق روشنی برای نظام تعلیم و تربیت متصور خواهد بود.
 
استاندار آذربایجان شرقی، ورود نظام آموزشی و تربیتی به مسائل سیاسی را سم مهلک این حوزه دانست و گفت: باید آموزش و پرورش را از سیاست‌زدگی نجات دهیم و این سیاست دولت مردمی سیزدهم در این حوزه است.
 
وی همچنین از اعضای اتحادیه انجمن‌های اسلامی دانش‌آموزان خواست تا بخشی از رسالت سنگین آموزش و پرورش در حوزه تربیتی و پرورشی را به عهده بگیرند و راهکارهای خود را در مدارس عملیاتی و اجرایی کنند.
 
نماینده مقام معظم رهبری در اتحادیه انجمن‌های اسلامی دانش‌آموزان نیز با قدردانی از حمایت‌های نماینده ولی فقیه در استان و استاندار آذربایجان شرقی از فعالیت‌های این اتحادیه، از اعضای اتحادیه در استان خواست تا این فرصت را برای ریشه‌دار کردن حرکت‌های انقلابی در سیستم آموزش و پرورش قدر بدانند.
 
حجت‌الاسلام محمدجواد حاج‌علی‌اکبری با تأکید بر تصحیح نگاه به حوزه آموزش و پرورش، گفت: اگر زاویه دید خود را به این حوزه اصلاح کنیم، آموزش و پرورش باید راهبردی‌ترین وزارتخانه کشور باشد که البته هنوز با این نقطه مطلوب فاصله زیادی داریم.
 
وی با بیان اینکه نگاه ابزاری به آموزش و پرورش در مواجهات سیاسی، یک خطای راهبردی است، افزود: امیدواریم با همت همگانی بویژه در این دولت، آموزش و پرورش بتواند به رسالت‌های اصلی خود بپردازد.
 
حاج‌علی‌اکبری همچنین اتحادیه انجمن‌های اسلامی دانش‌آموزان را دارای نقش کلیدی در حوزه آموزش و پرورش دانست و گفت: این اتحادیه می‌تواند فارغ از پیچ‌وخم بروکراسی اداری در حوزه آموزش و پرورش، مستقیماً به سراغ مسائل اصلی مآکه همان تربیت دینی و انقلابی فرزندان جامعه است برود و استعدادهای تأثیرگذار را شناسایی کند.
 
تعدادی از اعضای اتحادیه انجمن‌های اسلامی دانش‌آموزان آذربایجان شرقی هم در این دیدار گزارشی از روند فعالیت‌های این اتحادیه و مسائل و مشکلات حوزه آموزش و پرورش استان بیان کردند.

انتهای پیام/
 


[ad_2]