آمریکا سرخط تروریسم در جهان است/شایسته نام تبریز و شهر اولین‌ها نیست که مساجد بسته بماند
آمریکا سرخط تروریسم در جهان است/شایسته نام تبریز و شهر اولین‌ها نیست که مساجد بسته بماند

امام جمعه تبریز با بیان اینکه دشمنی آمریکا با ملت ایران ریشه‌دار و دیرینه است، گفت: آمریکا سرخط تروریسم در جهان است و سقوط هواپیمای مسافربری ایران در سال ۶۷ فقط یکی از جنایات آمریکا است. به گزارش قلم پرس به نقل از خبرگزاری فارس، حجت‌الاسلام والمسلمین سیدمحمدعلی آل‌هاشم در خطبه‌های نماز جمعه تبریز در […]

امام جمعه تبریز با بیان اینکه دشمنی آمریکا با ملت ایران ریشه‌دار و دیرینه است، گفت: آمریکا سرخط تروریسم در جهان است و سقوط هواپیمای مسافربری ایران در سال ۶۷ فقط یکی از جنایات آمریکا است.

به گزارش قلم پرس به نقل از خبرگزاری فارس، حجت‌الاسلام والمسلمین سیدمحمدعلی آل‌هاشم در خطبه‌های نماز جمعه تبریز در مصلای اعظم امام خمینی(ره) با قدردانی از حضور ستودنی مردم آذربایجان و تبریز در مراسم عید سعید فطر اظهار کرد: تمام خیابان‌ها متصل به مصلای امام خمینی (ره) پر از نمازگزاران بود که جای شکر و قدردانی دارد گرچه در برخی مسیرها بلندگوها قطع بود که از این بایت عذرخواهی می‌کنم و ان شالله از سال دیگر بهتر می‌شود.

خطیب جمعه تبریز سالروز شهادت شهید محراب آیت‌الله صدوقی در ۱۱ تیرماه را یادآور شد و گفت: این عالم بزرگوار، امامت جمعه شهر یزد را بر عهده داشت و یکی از محورهای مبارزه در برابر منافقین بوده و همیشه مورد مشورت روحانیت و بیت امام عظیم‌الشان در بعد از انقلاب بوده است.

مسؤولان فرهنگی نام علامه امینی را زنده نگه دارند

وی ۱۲ تیرماه سال ۱۳۴۹، سالگرد ارتحال علامه امینی را بیان کرد و گفت: ایشان یکی از افتخارات آذربایجان هستند که در آن دوران وهابیت در کشور ریشه انداخته بود ولی این عالم بزرگوار جلوی آنها ایستاد و با تالیف کتاب الغدیر سنت نبوی و  اسلام ناب محمدی را زنده کرد.

نماینده ولی فقیه در استان تاکید کرد: مسؤولان فرهنگی باید تلاش کنند نام علامه‌ امینی را زنده نگه دارند و کارهای ایشان را بین جوانان ترویج دهند.

وی به تخریب قبور ائمه و علمای شیعه و مادران و فرزندان پیغمبران توسط وهابیت اشاره کرد و گفت: وهابیون،  بقیع را تخریب کردند و گنبد نبوی را به توپ بستند  و با تخریب قبور،  اشیا نفیس را دزدیدند و سپس به کربلا حمله کرده و جواهرات حرم را غارت کردند و ٧هزار نفر از مردم و علما را کشتند.

آل‌هاشم به ۱۲ تیرماه که مصادف با سرنگونی هواپیمای مسافربری ایرباس ایران با ۲۷۵ نفر مسافر و ۱۶ خدمه پرواز  که از فرودگاه بندرعباس به مقصد دبی توسط آمریکا اشاره کرد و گفت: این هواپیما توسط ۲ موشک آمریکایی در نزدیکی جزیره ایرانی هنگام سقوط کرد.

وی با تاکید به اینکه سرنگونی هواپیمای ایران یکی از جنایت‌های آمریکا در طول ۳۸ سال انقلاب اسلامی بود، گفت: جنگ تحمیلی را برای براندازی انقلاب اسلامی ایجاد کردند که صدام فقط یک عامل بود و همیشه این شیطان بزرگ تروریست پرور بوده و در تمام اقدامات خونریزی مسلمانان حضور داشته است.

امام جمعه تبریز اذعان داشت: آمریکا نام خود را دفاع از حقوق بشر گذاشته و بودجه‌های عظیمی با نام حقوق بشر تنها برای کشتار کودکان جهان اسلام خرج می‌‌کند.

وی در ادامه بازگویی جنایات آمریکا، خاطرنشان کرد: آمریکا بعد از پیروزی انقلاب از تجزیه‌طلب‌ها و سازمان‌های تروریستی  حمایت کرد و  اسم آن را حقوق بشر گذاشتند.

آل‌هاشم با برشمردن جنایات آمریکا تصریح کرد: خدا کسانی که به آمریکا امیدوار هستند را هدایت کند.

وی در بخش دیگر با اشاره به اینکه ماه مبارک رمضان به اتمام رسیده و باید تلاش کنیم نور رمضان را با کارهای اشتباه و زبانی از بین نبریم، افزود: از خداوند می‌خواهیم این رمضان را آخرین رمضان ما قرار ندهد ولی اگر بنا بر آخرین رمضان باشد اول مورد بخشش قرار گیریم و سپس ترک دنیا کنیم.

امام جمعه تبریز با اشاره به حسابرسی دنیوی در مراجع ذی‌ربط و شناسایی خاطی و مقصران، گفت: حسابرسی چند برابر بیشتر در آخرت خواهیم داشت که همه احوالمان مورد حسابرسی قرار خواهد گرفت.

وی بیان کرد: هیچ کس نمی‌تواند ادعا کند که مورد حسابرسی در آخرت قرار نخواهد گرفت زیرا تمام افراد مورد حسابرسی قرار خواهند گرفت.

خطیب جمعه تبریز در پایان با یادآوری اینکه شایسته نام تبریز و شهر اولین‌ها نیست که مساجد بسته بماند، گفت: در این خصوص از مدیرکل تبلیغات اسلامی استان درخواست کرده‌ام تا آمار شرکت کنندگان نمازگزاران در نماز صبح مساجد را ارائه کند و تا ببینیم تا چه اندازه نماز در مساجد پرشور برپا می‌شود.