آمادگی شهر تبریز برای مقابله با مخاطرات طبیعی بسیار پایین است
آمادگی شهر تبریز برای مقابله با مخاطرات طبیعی بسیار پایین است
رئیس کمیسیون معماری و شهرسازی شورای اسلامی شهر تبریز گفت: ۸۰۰ هزار شهروند در بافت های ناکارآمد در معرض مخاطرات بلایای طبیعی قرار دارند.

به گزارش شهریار، فریدون بابایی اقدم صبح امروز در یکصد و بیست و دومین جلسه شورای اسلامی شهر تبریز با اشاره به اینکه این شهر در معرض مخاطرات طبیعی قرار دارد، اظهار داشت: تبریز شهری مستعد برای انواع مخاطرات طبیعی و انسانی است که عمده ترین موضوع در این خصوص، بحث زلزله است. متاسفانه آمادگی شهر تبریز برای مقابله با این مخاطرات بسیار پایین است و از این رو همه باید احساس مسئولیت کنند.

وی ادامه داد: هم اکنون حدود ۸۰۰ هزار شهروند در بافت های ناکارآمد شهر تبریز در معرض مخاطرات بلایای طبیعی قرار دارند و برای مقابله با این مخاطرات، باید از تجربیات دیگر مناطق و شهرها استفاده کنیم.

رئیس کمیسیون معماری و شهرسازی شورای اسلامی شهر تبریز عنوان کرد: برای مقابله با این مخاطرات، شهرداری تبریز باید ۳۲۰ سکوی استاندارد را با سازه های سبک کار کند و همچون شهرک عباس میرزا، در غرب تبریز نیز برای ایجاد شهرک امن مکان یابی شود.

وی افزود: همچنین شهرداری باید از ساخت و ساز غیرمجاز که موجب افزایش جمعیت در مناطق غیر ایمن می شود، جلوگیری کند.

بابایی اقدم یادآور شد: در مناطق حاشیه ای تبریز، تنها راه مقابله با بدمسکنی، تولید مسکن است که در این ارتباط مجوز لازم برای تولید مسکن در شهرک طلائیه از سوی استانداری صادر شده است.