آماده برقراری مسیر جدیدی از توسعه در روابط با ایتالیا هستیم
آماده برقراری مسیر جدیدی از توسعه در روابط با ایتالیا هستیم

[ad_1] استاندار آذربایجان شرقی با اشاره به پیوندهای تاریخی و فرهنگی ایران و ایتالیا و روابط حسنه دو کشور در عرصه‌های مختلف، گفت: استان آذربایجان شرقی آماده است با استفاده از تمام ظرفیت‌های خود، مسیر جدیدی از توسعه را در روابط با ایتالیا ایجاد کند. عابدین خرّم در دیدار با سفیر جمهوری ایتالیا در ایران، […]

[ad_1]

استاندار آذربایجان شرقی با اشاره به پیوندهای تاریخی و فرهنگی ایران و ایتالیا و روابط حسنه دو کشور در عرصه‌های مختلف، گفت: استان آذربایجان شرقی آماده است با استفاده از تمام ظرفیت‌های خود، مسیر جدیدی از توسعه را در روابط با ایتالیا ایجاد کند.

عابدین خرّم در دیدار با سفیر جمهوری ایتالیا در ایران، با اشاره به اینکه آذربایجان شرقی چهارراه ترانزیتی شمال‌غرب کشور است، افزود: ظرفیت‌های کم‌نظیر این استان در حوزه‌های صنعت، معدن، انرژی و گردشگری، بستر مناسبی برای سرمایه‌گذاری و مبادلات تجاری است.
 
وی با اشاره به ظرفیت‌های علمی و دانشگاهی تبریز و حضور شرکت‌های دانش‌بنیان در بخش صنعت استان، گفت: وجود شهرک تخصصی سرمایه‌گذاری خارجی در تبریز که برخوردار از زیرساخت‌های ارتباطی مناسب است، می‌تواند فرصت خوبی برای همکاری‌های بیشتر باشد.
 
استاندار آذربایجان شرقی با اشاره به اینکه روابط ایران و ایتالیا در مسیر درستی قرار دارد، افزود: معتقدیم که سطح مبادلات و همکاری‌های دو کشور می‌تواند بسیار بهتر از وضع کنونی باشد و استان آذربایجان شرقی آماده است با استفاده از تمام ظرفیت‌های خود در این زمینه نقش‌آفرینی کند.
 
وی همچنین با پیشنهاد عقد پیوند خواهرخواندگی میان تبریز و یکی از شهرهای ایتالیا، ابراز امیدواری کرد با همکاری و تعامل مسئولان عالی دو کشور، سطح روابط دوجانبه روزبه‌روز ارتقا یافته و موانع موجود در این زمینه رفع شود.
 
سفیر جمهوری ایتالیا در ایران هم در این دیدار با ابراز خرسندی از نخستین سفر خود به تبریز، گفت: استان آذربایجان شرقی استان بسیار مهمی است که ظرفیت‌های فراوانی دارد و طبیعتاً علاقه داریم روابط خود را با این استان برقرار و تقویت کنیم.
 
جوزپه پرونه با اشاره به سابقه تاریخی روابط اقتصادی، تجاری و فرهنگی ایران و ایتالیا، گفت: این موضوع مسئولیت ما را برای گسترش همکاری‌ها بیشتر می‌کند و من امروز به همراه همکارانم به تبریز آمده‌ام تا همه فرصت‌های همکاری را بررسی کنم.
 
وی با اشاره به حضور یک شرکت ایتالیایی در پروژه نیروگاه هریس، گفت: این شرکت در سخت‌ترین شرایط تحریم به فعالیت خود در ایران ادامه داد که این موضوع، نشانه‌ای از همکاری عمیق و مثبت ما با ایران است.
 
سفیر ایتالیا همچنین با استقبال از پیشنهاد استاندار آذربایجان شرقی درخصوص خواهرخواندگی تبریز و یکی از شهرهای ایتالیا، گفت: آماده برقراری روابط بین صنایع ایتالیا و آذربایجان شرقی بویژه در حوزه انتقال دانش فنی و برگزاری نمایشگاه‌های مشترک هستیم و باور داریم که همه فرصت‌های موجود، فرصت‌های واقعی برای توسعه روابط هستند.
 
 

[ad_2]