آماده باش تمام امکانات و تجهیزات شهرداری برای مقابله با مشکلات ناشی از بارش های پیش رو
آماده باش تمام امکانات و تجهیزات شهرداری برای مقابله با مشکلات ناشی از بارش های پیش رو
قائم مقام شهردار تبریز از آماده باش تمام امکانات و تجهیزات شهرداری برای مقابله با مشکلات ناشی از بارش های پیش رو خبر داد.

به گزارش قلم پرس، رسول موسایی گفت: شرایط فصلی شهر تبریز نشان می دهد که همه ساله با شروع بارش ها از اوایل سال مشکلاتی در هدایت آب های سطحی ایجاد می شود که شهرداری تبریز در دوره کنونی مدیریتی، تمرکز ویژه ای به احداث کانال ها داشته است.

وی افزود: در سال گذشته تعدادی کانال برای هدایت آب های سطحی  در نقاط مختلف شهر احداث شد و امسال با تلاش نیروهای خدوم معاونت خدمات شهری و لایروبی مسیل ها توسط ماشین آلات سازمان مدیریت پسماند، شاهد کاهش مسائل مربوط به آبگیری معابر هستیم.

موسایی ادامه داد: معمولا با توجه به افزایش حجم بارش ها در این فصل سال، شهرداری تبریز از دو ماه قبل تلاش کرد با لایروبی مسیل ها و کانال ها، از وقوع سیلاب جلوگیری کرده و مشکلات مربوط به آبگرفتگی ها را مرتفع سازد.

قائم مقام شهردار تبریز سپس با بیان اینکه هم اکنون نیز تمام امکانات و تجهیزات شهرداری تبریز در آماده باش کامل قرار دارد، ادامه داد: تلاش می کنیم خطرات بارش های احتمالی پیش رو به حداقل ممکن برسد و از مردم نیز می خواهیم در زمان بارش، نکات ایمنی را رعایت کرده و از زیرگذرها و محل هایی که احتمال جمع شدن آب وجود دارد، برای تردد استفاده نکنند.

موسایی در این خصوص افزود: البته اگر بارش ها حجم بالایی داشته باشد همکاران ما در شهرداری زیرگذرها را مسدود خواهند کرد تا برای دقایقی آب باران تخلیه و مسیر برای تردد خودروها ایمن سازی شود.