آماده‌سازی ۴۸۰ هزار بوته گل بهاری برای کاشت در معابر
آماده‌سازی ۴۸۰ هزار بوته گل بهاری برای کاشت در معابر

به گزارش قلم پرس، رضا جان‌فشان نوبری ضمن اعلام خبر فوق افزود: با برنامه ریزی‌های انجام یافته، شهرداری منطقه ۸ از نیمه دوم اسفند، اقدام به کاشت انبوه ۴۸۰ هزار گل بهاری در معابر و میادین و پارک‌های منطقه ۸ خواهد کرد که با انجام گلکاری‌های وسیع،  رنگ و بوی نوروزی به بافت تاریخی شهر بخشیده […]

به گزارش قلم پرس، رضا جان‌فشان نوبری ضمن اعلام خبر فوق افزود: با برنامه ریزی‌های انجام یافته، شهرداری منطقه ۸ از نیمه دوم اسفند، اقدام به کاشت انبوه ۴۸۰ هزار گل بهاری در معابر و میادین و پارک‌های منطقه ۸ خواهد کرد که با انجام گلکاری‌های وسیع،  رنگ و بوی نوروزی به بافت تاریخی شهر بخشیده خواهد شد.

جان‌فشان افزود: شهرداری منطقه ۸ تبریز با آماده‌سازی ۴۸۰ هزار بوته گل بهاره رکورد کاشت‌های بهاره منطقه ۸ را ارتقاء خواهد داد.

شهردار منطقه ۸ در ادامه گفت: در قالب این طرح،  گلهای مختلف بهاره از جمله ۳۰۰۰۰ بوته گل شب بو، ۴۰۰ هزار بوته بنفشه و ۴۰ هزار بوته گل مینای چمنی، ۵۰۰۰ همیشه بهار و ۳۰۰۰ آنمون در بافت تاریخی فرهنگی منطقه ۸  کاشت خواهد شد.

جان‌فشان در خصوص گلکاری‌های نوروزی امسال گفت: در گلکاری‌های بهاره امسال بالغ بر ۴۸۰ هزار بوته گل کاشت خواهد شد که گلهای کاشت شده متناسب و سازگار با آب و هوای اقلیمی تبریز انتخاب شده تا بیشترین زیبایی و دوام و ماندگاری لازم در شرایط جوی را داشته باشند.

وی گلهای منتخب برای کاشت را از لحاظ نوع و شکل ظاهری متنوع عنوان کرده و گفت: زیبایی بصری و افزایش روحیه شادابی و رضایت‌مندی شهروندان در این روزهای استرس‌زای کرونایی مد نظر بوده است.