بابایی اقدم: باوجود پیگیری ها هنوز مازوت سوزی ادامه دارد
بابایی اقدم: باوجود پیگیری ها هنوز مازوت سوزی ادامه دارد
رئیس کمیسیون معماری و شهرسازی شورای اسلامی شهر تبریز گفت: در مورد هوای تبریز پیگیری‌های زیادی انجام شده و حتی استاندار نیز ۱۲ نامه زده است. اما به‌رغم این موضوع هنوز مازوت سوزی ادامه دارد و حتی پیمانکار فیلتر مخصوص را نیز ندارد.

به گزارش قلم پرس، فریدون بابایی اقدم در جلسه امروز شورای اسلامی شهر تبریز اظهار کرد: آلودگی هوای تبریز به یکی از معضلات مهم شهری تبدیل شده است و آثار زیانبار بلندمدت و کوتاه مدتی از خود بر جای می‌گذارد و لازم است تا از متولیان امر دعوت و اخذ توضیح شود.

وی با بیان اینکه در تبصره دوم آیین‌نامه اجرایی، اعضا می‌توانند درخواست جلسه فوق‌العاده داشته باشند، افزود: در مورد هوای تبریز پیگیری‌های زیادی انجام شده و حتی استاندار نیز ۱۲ نامه زده است. اما به‌رغم این موضوع هنوز مازوت سوزی ادامه دارد و حتی پیمانکار فیلتر مخصوص را نیز ندارد.

بابایی اقدم عنوان کرد: این کار در دست بخش خصوصی است و آن نیز بیشتر دنبال سود است و از طرفی محیط زیست نیز در برابر این موضوع اعلام درماندگی کرده است.
وی ادامه داد: درخواست می کنم که جلسه‌ای فوق‌العاده با حضور دادستان و آقای عباس‌زاده برگزار شود و تعطیلی مراکز آلاینده از مراکز ذیصلاح را بخواهیم تا مردم بیشتر از این معذب نشوند.

رئیس کمیسیون معماری و شهرسازی شورای اسلامی شهر تبریز در ادامه احداث رمپ یوسف‌آباد را اقدامی ارزشمند است و گفت: با این شرایط آب و هوایی بتن‌ریزی این پروژه انجام می‌شود که نیاز به تمهیداتی دارد. باید شرایط آب و هوایی در این پروژه و بخصوص در عملیات بتن‌ریزی و جدول‌کاری در نظر گرفته شود.