آغاز مبارزه با ملخ مراکشی در آذربایجان‌شرقی
آغاز مبارزه با ملخ مراکشی در آذربایجان‌شرقی

[ad_1] مدیر حفظ نباتات سازمان جهاد کشاورزی آذربایجان‌شرقی از آغاز عملیات رصد و پایش ملخ مراکشی در ۶۵۰۰ هزار هکتار از مراتع شهرستان هوراند در استان آذربایجان‌شرقی خبر داد. به گزارش قلم پرس،از تبریز، محمود کیا در حاشیه بازدید از مزارع شهرستان هوراند در گفت‌وگو با خبرنگاران با اشاره به خسارت بالای آفت ملخ شکم […]

[ad_1]


مدیر حفظ نباتات سازمان جهاد کشاورزی آذربایجان‌شرقی از آغاز عملیات رصد و پایش ملخ مراکشی در ۶۵۰۰ هزار هکتار از مراتع شهرستان هوراند در استان آذربایجان‌شرقی خبر داد.

به گزارش قلم پرس،از تبریز، محمود کیا در حاشیه بازدید از مزارع شهرستان هوراند در گفت‌وگو با خبرنگاران با اشاره به خسارت بالای آفت ملخ شکم بادمجانی به مراتع و مزارع کشاورزی این شهرستان در سال گذشته از متولیان جهاد کشاورزی، امور عشایری و منابع طبیعی خواست با عملیات رصد، پایش و مبارزه با این آفت، اقدامات لازم برای کاهش خسارت‌ها را به طور جدی انجام دهند.

وی گفت: بهترین زمان مبارزه با این آفت موقع خروج آنها از پوره یا کپسول‌های تولیدی خود و حرکت به سمت مراتع و مزارع است.

مدیر حفظ نباتات سازمان جهاد کشاورزی استان با تاکید بر ضرورت همکاری و مشارکت بخشداران، دهیاران و شوراهای روستاهای هوراند با نهادهای متولی برای رصد و مبارزه با آفت ملخ شکم بادمجانی افزود: امسال عملیات رصد و پایش آفت ملخ شکم بادمجانی در کانون‌های اصلی مراتع این شهرستان ابتدا با شناسایی کپسول‌ها و پایش آن از اول فروردین درحال انجام است.

کیا افزود: امسال عملیات رصد و پایش ملخ مراکشی در ۶۵۰۰ هزار هکتار از مراتع شهرستان در روستاهای ارنان، کویر، نیق، خویسرق، اولان، اینجار، چاپان، میدانلار و اوالان درحال انجام است.

وی اضافه کرد: عملیات رصد و پایش ملخ شکم بادمجانی توسط ۲ تیم درحال انجام است و در ۶۵۰۰ هزار هکتار از مزارع هوراند شروع شده است تا با اقدامات به موقع از سرایت و خسارت بیشتر این آفات جلوگیری شود.

گفتنی است، ملخ شکم بادمجانی از مهم‌ترین گونه‌های ملخ زیان‌آور و بومی در ایران است که به مراتع، مزارع غلات و صیفی حمله کرده و آسیب وارد می‌کند و علاوه بر مبارزه شیمیایی با این آفت، نوعی پرنده به نام “سار گلوسرخ” نیز از دشمنان بیولوژیک این آفت به شمار می‌رود.

انتهای پیام/س


[ad_2]