آغاز عملیات مرمت پله‌های خانه تاریخی کلکته‌چی
آغاز عملیات مرمت پله‌های خانه تاریخی کلکته‌چی

آغاز عملیات مرمت پله‌های خانه تاریخی کلکته‌چی شهردار منطقه ۸ از آغاز عملیات مرمت پله ها در خانه تاریخی کلکته چی خبر داد. به گزارش قلم پرس،، حسین منیری فر ضمن اعلام خبر فوق افزود: با توجه به فرسودگی و تخریب پله های ورودی خانه تاریخی کلکته چی، به منظور احیاء دوباره این خانه، معاونت فنی […]



آغاز عملیات مرمت پله‌های خانه تاریخی کلکته‌چی

شهردار منطقه ۸ از آغاز عملیات مرمت پله ها در خانه تاریخی کلکته چی خبر داد.

به گزارش قلم پرس،، حسین منیری فر ضمن اعلام خبر فوق افزود: با توجه به فرسودگی و تخریب پله های ورودی خانه تاریخی کلکته چی، به منظور احیاء دوباره این خانه، معاونت فنی و عمرانی منطقه ۸ از هفته گذشته مرمت این مکان را بعد از توقف چند ساله آغاز کرده و در این راستا طی روزهای اخیر عملیات مرمتی پله های زیر زمین و طبقه اعیانی این خانه تاریخی را آغاز کرده است.

وی افزود: قبل از این شهرداری منطقه ۸، عملیات استحکام بخشی، پایدار سازی، دیوارکشی و اجرای سقف آجری این خانه تاریخی را مطابق طرح و نقشه سابق این خانه، اجرایی کرده بود و هم اکنون بعد از مرمت پله ها، عملیات مرمتی نمای این ساختمان تاریخی را  آغاز خواهیم کرد و خانه تاریخی کلکته چی مطابق نقشه های اولیه مرمت و احیاء خواهد شد.

شهردار منطقه ۸ افزود: با تلاش عوامل معاونت فنی و عمرانی شهرداری منطقه ۸، مرمت خانه تاریخی کلکته چی به جدیت دنبال می‌شود و امیدواریم با اتمام عملیات مرمتی، به زودی شاهد استفاده گردشگری از خانه تاریخی کلکته چی باشیم.