آغاز توزیع ۱۰۰۰ تن برنج خارجی تنظیم بازار در بازار
آغاز توزیع ۱۰۰۰ تن برنج خارجی تنظیم بازار در بازار

به گزارش قلم پرس از تبریز، صالح مومنی در گفتگو با خبرنگاران با بیان اینکه ذخایر استراتژیک کشور در سطح مطلوبی است و برای کنترل قیمت و تامین کسری برنج ، پیش بینی شده تا از ذخایر استراتژیک برنج در کشور توزیع شود، اظهار داشت: علاوه بر تداوم توزیع برنج برای طرحهای مومنانه، از امروز […]

به گزارش قلم پرس از تبریز، صالح مومنی در گفتگو با خبرنگاران با بیان اینکه ذخایر استراتژیک کشور در سطح مطلوبی است و برای کنترل قیمت و تامین کسری برنج ، پیش بینی شده تا از ذخایر استراتژیک برنج در کشور توزیع شود، اظهار داشت: علاوه بر تداوم توزیع برنج برای طرحهای مومنانه، از امروز با آغاز توزیع برنج تایلندی مرحله چهارم در سطح آذربایجان شرقی نزدیک به یکهزارتن از این محصول از طریق فروشگاه‌های زنجیره‌ای، تعاونی‌های مصرف کارگری، کارمندی، اتحادیه و… در اختیار مردم قرار می‌گیرد و هیچ کمبودی در مورد برنج برای مصرف خانوار وجود ندارد.

وی سهمیه برنج تایلندی به قیمت عمده فروشی هر کیلو را ۱۱۰۰۰۰ریال(یکصد و ده هزار ریال) از محل  طرح تخصیص سهمیه برنج تنظیم بازار مرحله چهارم به شرط تحویل درب انبارهای اداره کل غله و خدمات بازرگانی استان عنوان کرد و گفت: ۶۰۰ تن از این برنج ها در سطح شهر تبریز و  ۴۰۰ تن مابقی نیز براساس برش شهرستانی  در سطح شهرستانهای استان آذربایجان شرقی توزیع می شود.

وی با بیان اینکه قیمت هر کیلو برنج  تایلندی تنظیم بازار برای مصرف‌کنندگان ۱۲۵۰۰ تومان تعیین شده است افزود: تصمیم‌گیری درخصوص نحوه توزیع و جامعه هدف مورد نظر در سایر شهرستانها برعهده کمیسیون تنظیم بازار هر شهرستان است.

وی با اشاره به نظارت بازرسان سازمان بر مراکز توزیع تبریز و شهرستانها خاطرنشان کرد: شهروندان در صورت مشاهده هرگونه تخلف در این خصوص می‌توانند با سامانه ۱۲۴ تماس بگیرند و موضوع را گزارش کنند.

مومنی تاکید کرد: توزیع درسطح شهر تبریز از طریق معرفی مراکز توزیع فروشگاههای زنجیره ای، اتحادیه ها و.. توسط مدیریت توسعه بازرگانی سازمان جهادکشاورزی استان آذربایجان شرقی انجام خواهد گرفت.

مدیر توسعه بازرگانی سازمان جهادکشاورزی استان همچنین از آغاز عرضه برنج هندی، پاکستانی و تایلندی از طریق سامانه بازرگام آذربایجان شرقی از ۱۹ دی ماه خبر داد و گفت: مقرر شده برنج تایلندی کیلویی به قیمت ۱۲۵۰۰ تومان ، برنج هندی به قیمت ۱۸۵۰۰ و برنج پاکستانی به قیمت ۲۰۵۰۰ تومان از طریق سامانه بازرگام عرضه شود.

انتهای پیام/