آغاز برنامه‌های تابستانی مراکز کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان آذربایجان شرقی
آغاز برنامه‌های تابستانی مراکز کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان آذربایجان شرقی
ویژه برنامه‌های تابستانی مراکز کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان آذربایجان شرقی با ده‌ها برنامه فعالیت فرهنگی و هنری و ادبی آغاز شد.

به گزارش قلم پرس به نقل از روابط عمومی اداره کل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان آذربایجان شرقی، علی بینش مدیرکل کانون استان با اعلام این مطلب تاکید کرد: تمهیدات و مقدمات لازم برای تابستان داغ و بانشاط در مراکز کانون استان فراهم شده و کتابخانه‌های کانون پرورش فکری با اجرای ده‌ها فعالیت و برنامه فرهنگی و هنری و ادبی میزبان کودکان و نوجوانان عزیز در فصل تابستان است.

وی در عین حال تصریح کرد برگزاری اردوهای فرهنگی تابستانی، اجرای فعالیت‌های علمی به ویژه با موضوع نجوم، اجرای اردوهای تخصصی کارآفرینی برای نوجوانان، برگزاری جلسات پخش و نقد فیلم، برگزاری جلسات انجمن‌های شعر و داستان، هنرهای نمایشی، تجسمی و عکاسی، استقرار تماشاخانه سیار کانون در مناطق مختلف شهری و روستایی و اجرای نمایش‌های عروسکی از جمله برنامه‌های است که برای تابستان امسال در نظر گرفته شده است.

مدیرکل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان با بیان اینکه برگزاری کارگاه‌های تخصصی فرهنگی هنری و ادبی از جمله نقاشی، پرورش خلاقیت، نوشتن خلاق، سفال، موسیقی ارف، خوشنویسی، قرآن، کاردستی، بازیگری، رباتیک و برنامه نویسی از مهمترین برنامه‌های تابستان امسال است تصریح کرد: مراکز کانون در سراسر استان آماده ثبت نام از کودکان و نوجوانان علاقه‌مندان برای حضور در این کارگاه‌هاست.

بینش حضور فعال کانون در مناطق محروم و روستایی را از مهم‌ترین برنامه‌های تابستان ۱۴۰۲ عنوان و در عین حال تصریح کرد: برنامه‌های ویژه‌ای برای کودکان و نوجوانان این مناطق در نظر گرفته شده است که با استقرار کتابخانه‌ها و تماشاخانه‌ سیار کانون و برگزاری نشست‌های تخصصی در موضوعات مرتبط با آسیب‌های اجتماعی در خدمت خانواده‌های این مناطق خواهد بود.

وی ارتقای نشاط روحی و اجتماعی در بین کودکان و نوجوانان را از مهم‌ترین رویکردهای کانون برای فعالیت‌های تابستانی دانست و خانواده‌ها خواست ضمن تشویق فرزندان خود برای مشارکت در فعالیت‌های فرهنگی و هنری زمینه شناسایی و روشد استعدادهای آنان را فراهم نمایند.

انتهای پیام/